شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

مصوبه غیر عادی انجمن عکاسان سینما؛

اعلام رقم «ماهانه ۳۵ میلیون تومان» به عنوان کف دستمزد عکاسان سینما!

دوربین عکاسی

سینماپرس: مصوبه انجمن عکاسان سینما درباره تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، بر اساس اعلام محمدمهدی دلخواسته سخنگوی انجمن صنفی عکاسان سینما، مصوبه هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما در خصوص تعیین حداقل دستمزد ماهیانه عکاسان سینما در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر اعلام می‌شود:

با توجه به در اختیار داشتن تجهیزات گران قیمت عکاسی (دوربین‌ها، لنزها، تبلت و…) توسط عکاسان بدون گرفتن اجاره بهای آن (بسیاری از مشاغل و عوامل تولید سینما بابت تجهیزات خود اجاره بها جداگانه دریافت می‌کنند.) و همچنین شاغل بودن عکاسان سینما به شکل متوسط برای یک فصل یا نهایتاً دو فصل طی یک سال

۱. حداقل یا کف دستمزد برای عکاسان سینما صرفاً و فقط جهت عکاسی (صحنه و پشت صحنه فیلم) ماهیانه مبلغ ۳۵ میلیون تومان برای فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی درجه الف و سریال‌های نمایش خانگی اعلام می‌شود.

بدیهی است با توجه به شرایط و سختی هر پروژه و سوابق و مهارت عکاس طبق توافق طرفین این مبلغ می‌تواند به هر اندازه افزایش پیدا کند.

۲. در پروژه‌های نمایش خانگی و سینمایی که علاوه بر عکاسی صحنه و پشت صحنه، عکاسی تبلیغاتی (نور، استودیویی و کارگردانی عکس) به عهده همان عکاس است، باید به شکل قرار دادی جداگانه و به صورت توافق با عکاس صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.