شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

معاون سیما:

وقت و عمر «مخاطب سیما» امانتی الهی و حق‌الناس است/ارائه برنامه‌هایی که آورده‌ای برای مخاطب ندارد به دور از انصاف و رعایت حق مخاطبان است

محسن برمهانی در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم نادر طالب زاده

سینماپرس: معاون سیما به مناسبت رونمایی از سند تحول رسانه ملی، طی یادداشتی، ضرورت به‌روزرسانی و پیشرفت در این عرصه را در امر تحول رسانه اجتناب‌ناپذیر دانست و معاونت سیما را بزرگ‌ترین بازوی اجرایی و عملیاتی تحقق سند راهبری تحول در سازمان صداوسیما توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس، محسن برمهانی در بخشی از این یادداشت آورده است: «سند تحول سازمان صداوسیما نقشه راهی برای رسیدن به نقطه مطلوب است. وضعیتی که در آن رسانه ملی رسالت خود به عنوان یک دانشگاه عمومی را به سرانجام برساند. معاونت سیما بزرگ‌ترین بازوی اجرایی و عملیاتی تحقق سند راهبری تحول در سازمان صداوسیما است. اداره و راهبری ۲۰ شبکه و کانال تلویزیونی، ابزاری است که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، ظرفیت آن را دارد که تجلی‌گاه تحول در سازمان صداوسیما باشد. باید توجه داشت که تحول در رویکرد، محتوا و سازوکارهای معاونت سیما، امر خطیری است که ضرورت دارد براساس داده‌های علمی، استانداردهای روز جهان در صنعت رسانه، الگوهای بومی‌سازی شده براساس فرهنگ ایرانی اسلامی، دانش انباشته و تجربیات ضمنی موجود در بدنه معاونت، همراهی و همیاری نیروها، نخبگان و هنرمندان توانمند معاونت، بهره‌گیری از نیروهای جوان انقلابی و روحیه جهادی، ایثار و انقلابی‌گری به سرانجام برسد. از این طریق است که می‌توان به یک سیمای هویت‌محور و عدالت‌گستر رسید.»
معاون سیما همچنین تأکید کرده است: «دومین حوزه‌ برای اجرایی کردن سند تحول سازمان در سیما، فرآیند طراحی و تولید برنامه است که ضرورت دارد نگاه تحولی به آن داشت. قرارگیری محتوا در رأس فرآیند تولید، راهبرد مهمی است که عملیاتی کردن آن همت ویژه همه‌ خانواده سیما را می‌طلبد. در فضایی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با سلاح رسانه، تهاجم همه‌جانبه‌ای را علیه مردم شریف ایران در پیش گرفته است و بیش از ۱۵۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان به‌ صورت شبانه‌روزی جامعه ایرانی را هدف بمباران رسانه‌ای قرار داده، توجه به محتوای برنامه‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.»
در پایان این یادداشت همچنین آمده است: ما در معاونت سیما باید به این باور برسیم، وقت و عمر مخاطب سیما، امانتی الهی و حق‌الناس است. هنگامی که مخاطب، شبکه‌های سیما را برای تماشا انتخاب می‌کند، به درستی از ما انتظار دارد که سرمایه عمر او را گرامی بداریم و برای تک‌تک ثانیه‌های آن تدبیر داشته باشیم. ارائه برنامه‌هایی که آورده‌ای برای مخاطبان رسانه ملی ندارد، به دور از انصاف و رعایت حق مخاطبان است. از این رو، در دوران جدید معاونت سیما، رعایت حق مخاطب به معنی طراحی و تدبیر لازم برای ارائه محتوای ناب و جذاب به مخاطبان در اولویت تحول قرار دارد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.