دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران:

سعی ما بر این است که رو به جلو حرکت کنیم و این حرکت به سمت تکامل باشد

ایرج راد در نشست رسانه‌ای هیأت رئیسه شورای‌عالی خانه هنرمندان

سینماپرس: ایرج راد رئیس شورای‌عالی خانه هنرمندان ضمن تشریح اولویت‌های مدنظر برای انتخاب مدیرعامل جدید، ابراز امیدواری کرد که اهداف خانه هنرمندان در دوره جدید محقق شود.

به گزارش سینماپرس، ایرج راد رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران درباره انتخاب محمدمهدی عسگرپور به عنوان مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ایران و ویژگی‌هایی که این چهره شناخته شده عرصه هنر و مدیریت فرهنگی و هنری دارد، به خبرنگار مهر گفت: طی بررسی‌هایی از جانب کلیه اعضای شورای عالی خانه هنرمندان و بر اساس ضوابط مدنظر شورای عالی و اساسنامه خانه، انتخاب مدیرعامل خانه هنرمندان ایران صورت گرفت و اینگونه نبود که یک شخص به تنهایی مدنظر باشد.

وی توضیح داد: شورای عالی خانه هنرمندان ایران بر اساس وضعیت فعلی خانه، اهدافی داشته که به بخشی از آن‌ها دست پیدا کرده و به بخش مهمی از آن اهداف نتوانسته دسترسی پیدا کند. بر همین اساس جمع‌بندی و بررسی صورت گرفت و معیارهایی را برای خود به دست آوردیم تا فردی که به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان انتخاب می‌شود دارای این مشخصات باشد.

رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران تصریح کرد: افرادی که به عنوان کاندیدای مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران معرفی شده بودند هر کدام دارای جایگاه ویژه، ارزش‌ها، توانمندی‌ها و خدماتی هستند که قرار نیست با انتخاب ما ارزش‌ها، توانمندی و مدیریت آن‌ها زیر سؤال برود. در میان کاندیداها افرادی حضور داشتند که در مدیریت‌های خیلی بالاتر قرار داشته و توانمندی بالایی نیز دارند. انتخاب نهایی مدیرعامل بر اساس تطبیق گزینه‌ها با اهداف خانه هنرمندان انجام شد. در نتیجه انتخاب ما بر اساس اینکه که کدام فرد مطابق اساسنامه و برای اهداف و خانه هنرمندان بیشتر می‌تواند مفید و مؤثر باشد، صورت گرفت.

راد درباره چشم‌انداز پیش روی خانه هنرمندان ایران با توجه به انتخاب مدیرعامل جدید هم اظهار کرد: سعی ما بر این است که رو به جلو حرکت کنیم و این حرکت به سمت تکامل باشد. امیدوار هستم شورای عالی خانه هنرمندان و مدیرعامل دست به دست هم داده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و استراتژی مشخص به اهداف خانه هنرمندان ایران برسند. اهداف خانه پیچیده نیست. از ابتدا قرار بود خانه هنرمندان مرکزی باشد از تجمع هنرمندان رشته‌های مختلف که در ارتباط با هم، و در جریان کار و هنر یکدیگر قرار بگیرند و بتوانند با این نزدیکی و شناخت بیشتر از هنرهای مختلف برای ایجاد تحرک و گسترش در جامعه هنری بهره ببرند.

وی که از چهره‌های با سابقه شورای عالی خانه هنرمندان ایران است در ادامه سخنان خود یادآور شد: نگاه این است خانه هنرمندان می‌تواند یک آکادمی و فرهنگستان باشد تا بتواند کارهای متفاوت را از طریق تعامل، گفتگو و ارتباط هنرمندان با یکدیگر در جهت خلاقیت، پیشبرد مسائل هنری و پیشبرد فرهنگ در راستای اهداف متعالی، انجام دهد و در این زمینه الگوساز باشد. خانه می‌تواند در رابطه با مردم، در رابطه با علاقه مندان به هنر و در رابطه با علاقه‌مندانی که در رشته‌های مختلف هنری فعال هستند، یک ارتباط فرهنگی و هنری به وجود بیاورد. خانه هنرمندان به دنبال این است که در این زمینه‌ها توانمند باشد.

رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران ادامه داد: این نگاه وجود دارد که خانه هنرمندان می‌تواند برای خیلی از مسائل فرهنگی و هنری که باید اتفاق بیافتند پیشنهاد دهنده باشد. حتی می‌تواند به مسئولانی که قرار است در عرصه فرهنگ و هنر خدمت کنند پیشنهاد دهنده باشد.

راد در پایان تأکید کرد: همه این مسائل دست به دست هم داد تا نگاه تازه‌تری به جریانات داشته باشیم و بر اساس معیارهایی که در نظر گرفتیم انتخابی از میان عزیزان و بزرگوارانی که به عنوان کاندیدا معرفی شدند و هر کدام ارزش‌ها و جایگاه خود را دارند، داشته باشیم و به گزینه نهایی برسیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.