چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

خانه سینما؛ حمایت صنفی یا وادادگی؟/۱۱

میرشکاری: مدیران خانه سینما نه یادی از ما می کنند و نه توجهی به وضعیت وخیم معیشتی و بیکاری مفرط سینماگران دارند/ سال ها است سینما حرمت خود را از دست داده!

جهانگیر میرشکاری در نشیت خبری فیلم سینمایی اسرافیل

سینماپرس: جهانگیر میرشکاری صدابردار پیشکسوت سینما با انتقاد از معضلات جدی صنوف و رفتار شاه نشینان خانه سینما گفت: مدیران خانه سینما نه یادی از ما می کنند و نه توجهی به وضعیت وخیم معیشتی و بیکاری مفرط سینماگران دارند! نکته قابل تأمل اینجا است که اغلب این افراد از رفقای چندین و چند ساله من هستند اما حتی یک بار نشده به صورت تلفنی جویای حال و احوال بنده شوند!

صدابردار فیلم های سینمایی «اسب حیوان نجیبی است» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه من هیچ احتیاجی به رسیدگی و احوالپرسی و کمک مدیران خانه سینما نداشته و ندارم اما متأسفانه باید عنوان کنم امروزه بسیاری از پیشکسوتان و چهره های مطرح سینمای کشور محتاج لقمه نانی هستند که متأسفانه مدیران سینمای کشور و دست اندرکاران خانه سینما آن ها را به طور کل نادیده می گیرند و توجهی به رفع معضلات ایشان ندارند.

این سینماگر رسیدگی به امور رفاهی، معیشتی و رفع مشکلات بیمه ای، مسکن و... سینماگران را وظیفه مستقیم مدیران خانه سینما برشمرد و در این باره اظهار داشت: مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی بیشتر نقش سیاست گذاری در سینما دارند و وقتی نهادی با عنوان جامعه اصناف سینمای ایران وجود دارد که باید به اعضای خود رسیدگی صنفی کند انتظارمان این است که مدیران این نهاد تدبیری ویژه برای رفع بحران از زندگی هنرمندان داشته باشند نه اینکه آن ها را به حال خود رها کنند.

میرشکاری در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: سال ها است سینما حرمت خود را از دست داده! اصلاً دیگر سینمایی برایمان نمانده است! این چه سینمایی است که سرشار شده از فیلم های نازل و سردستی و کپی شده از روی یکدیگر؟ کدامیک از این فیلم ها چیزی به مخاطب سینما اضافه می کند؟ معلوم است که در این وانفسا مخاطبان از سینما قهر می کنند و دیگر به سینما نمی روند! باعث تأسف است که هیچ یک از مدیران و سیاست گذاران سینما حواس شان به این فاجعه نیست و همه چیز را به حال خود رها کرده اند.

صدابردار فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «دست های آلوده» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: صنف به معنای واقعی در سینمای ما وجود ندارد چرا که اگر صنف به شکل مرسوم سایر کشورها وجود داشت باید به اعضای صنوف کمک های مادی معیشتی می شد؛ خانه سینما استقلال ندارد و هیچ کاری برای بهبود اوضاع معیشتی اعضایش نکرده است و از این رو نیاز است سیاست گذاران سینما تدبیری جدی بر عملکرد این نهاد داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.