یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

کارگردان سریال «آقای قاضی»:

برای نقش قاضی با ۱۰ قاضی قوه‌قضاییه دیدار و تلاش کردیم شخصیت یک قاضی ایده‌آل را بسازیم

سریال آقای قاضی

سینماپرس: کارگردان سریال «آقای قاضی» گفت: ما پس از سه ماه حضور با تیم کارگردانی در دادگاه‌ها و مشاهده جلسه پرونده‌های مختلف و بازسازی همان صحنه‌ها جلوی دوربین سعی کردیم به واقعیت نزدیکتر شویم.

به گزارش سینماپرس، سجاد مهرگان در گفت‌وگو با میزان، پیرامون کارگردانی سریال تلویزیونی «آقای قاضی» گفت: آقای قاضی حاصل همکاری گروهی از فیلمنامه نویسان جوان است که در کنار یکدیگر تمامی اپیزودهای این سریال را به سرپرستی سیدمحمد حسینی به نگارش در آورده اند.

وی در همین رابطه ادامه داد: این سریال و مضمون آن حاصل تحقیق و پژوهش بسیار طولانی بر پرونده های قضایی و حقوقی بوده است، نزدیک به هفت ماه در پروسه پژوهش و تحقیق بودیم و در نهایت طی دو ماه فیلمبرداری این پروژه به پایان رسید.

مهرگان با اشاره به همکاری قوه قضاییه در تولید سریال «آقای قاضی» افزود: در این پروژه ۳۰۰ پرونده با همکاری قوه‌قضاییه معرفی شد که در این بین با همکاری بهنام مبصری سرپرست قضایی و مهدی رنجگری سرپرست حقوقی سریال از بین آن‌ها ۱۲۵ پرونده پس از هفت مرتبه اصلاح انتخاب شد.

کارگردان سریال «آقای قاضی» درباره ایده شکل گیری این سریال افزود: طرح این سریال در ژانر درام قضایی از خودم بود و خواستم در این رویکرد مردم در کنار سرگرمی و تماشا بتوانند شاهد لحظه‌های دراماتیک باشند و با مسائل قضایی آشنا شوند. هر روز مردم با مشکل‌های متفاوتی روبرو هستند و همچنان نمی‌دانند با این مسائل چگونه روبرو شوند.

مهرگان: آقای قاضی اتفاقی تازه در عرصه سریال سازی است

مهرگان ارائه تصویری واقعی از دادگاه را در سریال آقای قاضی مهم دانست و اضافه کرد: ما پس از سه ماه حضور با تیم کارگردانی در دادگاه‌ها و مشاهده جلسه پرونده‌های مختلف و بازسازی همان صحنه‌ها جلوی دوربین سعی کردیم به واقعیت نزدیکتر شویم. از حرکات دست شاکی پرونده گرفته تا دلایل و استدلال یک مجرم و نگاه‌های مردم عادی در دادگاه در ساخت این اثر به ما کمک کرد.

وی درباره انتخاب موضوعات دادگاهی در سریال «آقای قاضی» افزود: گزینه‌های زیادی داشتیم و از بین پرونده‌هایی که اتفاقا یکی از آن‌ها درباره قتل یک راننده تاکسی بود که در قسمت ۱۵ یا ۱۶ این سریال پخش می‌شود، می‌توانستیم اسم خوبی انتخاب کنیم، اما در نهایت طی جلسه با شورای برندینگ و استودیو سه در چهار تصمیم گرفتیم نام سریال را «آقای قاضی» بگذاریم، چون برای نقش قاضی با ۱۰ قاضی قوه‌قضاییه دیدار و تلاش کردیم شخصیت یک قاضی ایده‌آل را بسازیم.

مهرگان روایت «آقای قاضی» را اتفاقی تازه در تلویزیون خواند و خاطرنشان کرد: این نوع از سریال و داستنگویی برای اولین بار در تلویزیون ایران یعنی درام قضایی پخش می شود. از منظر روایت هم «آقای قاضی» ۸۴ قصه است که به سبک قصه‌گویی گفته ‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.