یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

سعید الهی:

تا امروز هیچ گزارش مشخص و اطلاع‌رسانی دقیقی درباره عملکرد دبیرخانه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر را شاهد نیستیم/خبرها از فعالیت دبیر جشنواره در زمینه تولید سریال حکایت دارند

مجتبی امینی در نشست خبری فیلم سینمایی«چراغ های ناتمام»

سینماپرس: سعید الهی تأکید کرد: با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقدام سریع رییس سازمان سینمایی در انتصاب زودهنگام دبیر جشنواره فیلم فجر امسال، باید منتظر اطلاع‌رسانی از دستاوردهای این اقدام بود.

به گزارش سینماپرس، هفدهم فروردین ماه سال جاری مجتبی امینی (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) که ساخت آثاری چون «آفریقا»، «بدون مرز»، «چراغ‌های ناتمام»، سریال «گاندو» و برنامه تلویزیونی «چهل‌چراغ» و «هفت» را در کارنامه خود دارد، با حکمی از سوی محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی)، به عنوان دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر انتخاب شد. این انتخاب بسیار مورد توجه اهالی سینما و رسانه قرار گرفت و نظرات ضد و نقیض بسیاری درباره آن مطرح شد.

به هر شکل امینی که علاوه بر تولید برنامه و سریال‌های تلویزیونی، تجربه برگزاری سه دوره جشنواره فیلم کوتاه سما و دو دوره جشنواره چهل چراغ را در کارنامه خود دارد، برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را عهده‌دار است و قطعاً این انتخاب زودهنگام باتوجه به ادغام دو بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر، انتظاراتی چون آسیب‌شناسی دقیق دوره‌های پیشین و آغاز به کار زودهنگام دبیرخانه جشنواره فجر را به وجود می‌آورد که البته تا امروز هیچ گزارش مشخص و اطلاع‌رسانی دقیقی درباره عملکرد دبیرخانه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر را شاهد نیستیم و حتی خبرها از فعالیت دبیر جشنواره در زمینه تولید سریال حکایت دارند.

سعید الهی (کارشناس فرهنگ و رسانه) درباره انتخاب زودهنگام دبیر چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: این اقدام دکتر اسماعیلی و جناب خزاعی، در ادوار جشنواره فیلم فجر طی چهل سال گذشته بی‌سابقه بوده و برخلاف شعارهای داده شده، برای نخستین بار با تاکید بر استمرار فعالیت دبیرخانه جشنواره وجه عملی به خود گرفت.

وی افزود: انتصاب دبیر از فروردین ماه که می‌توانست مانند دوره‌های پیشین با چند ماه تاخیر انجام گیرد، بی‌تردید حاوی نکته مهمی است و آن اعطای فرصت کافی برای طراحی برنامه‌های جدید و غنای بیشتر مهمترین رویداد سینمایی کشور است.

الهی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی ستاد جشنواره از اقدامات خود در همین دو ماه گذشته اظهار داشت: ماموریت یک جشنواره ایجاد نشاط فرهنگی در سطح جامعه است که ایجاد موج رسانه‌ای به دلایل مختلف از آن جمله است تا علاقمندان در جریان امور جشنواره قرار گیرند.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد مجتبی امینی (دبیر جشنواره فیلم فجر دوره چهل و یکم) با توجه به ادغام مجدد وجوه ملی و جهانی این رویداد، نسبت به تدوین برنامه‌های جدید در عرصه بین‌المللی متناسب با رویکرد دولت سیزدهم، رفع اشکالات اجرایی و طراحی برنامه‌های متنوع و جذاب برای رونق بیشتر این‌جشنواره اقدام کند.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر سال ۱۴۰۱ باید با توجه به انتصاب دبیر جدید از پی جشنواره قبل، تفاوت‌های آشکار و واضحی را از خود بروز دهد که نمونه روشن آن می‌تواند تشکیل شورای سیاستگذاری و اتخاذ تصمیمات مهم برای تغییر و اصلاح و بهینه‌سازی امور این حرکت سینمایی باشد.

الهی با اشاره به وعده‌هایی که در زمینه تاثیرات استقرار دبیرخانه ثابت برای جشنواره فیلم فجر از سوی مسئولان امر در طول سالهای متمادی ذکر شده بود، گفت: فعالان و اهالی سینما باید تاثیرات این امر را در ارتقای یک جشنواره صاحب نام حس کنند وگرنه غیر از افزایش برخی هزینه‌های جاری ممکن است نقشی در رشد و توسعه جشنواره فیلم فجر نداشته باشد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر بعد از چهل سال باید از بلاتکلیفی خارج شده و بر روی ریل اصلی خود به معنای یک رویداد جریان ساز قرار گیرد. لذا فعالیت زودتر از موعد دبیر و ستاد جشنواره باید بستر این کار را فراهم کند.

الهی در پایان تصریح کرد: در حالیکه جشنواره‌های جهانی با نمایش برخی آثار ضد ایرانی و ضد دینی در مسیر اهداف پشت پرده خود حرکت می‌کنند، طبیعی است که انتظارات ما از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سطح وسیع‌تری مطرح شود و ستاد جشنواره نیز با رویکرد عمیق‌تر و اندیشمندانه‌تر فعالیت خود را هر چه زودتر آغاز کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.