شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

خانه سینما؛ حمایت صنفی یا وادادگی؟/۴

عباسی: خانه سینما به هیچ دردی نمی خورد و معلوم نیست بودجه هایی که به آنجا می رسد خرج چه چیزی می شود/ اهالی سینما ذره ذره در حال آب شدن هستند!

پیمان عباسی

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما با انتقاد از معضلات جدی صنوف و رفتار شاه نشینان خانه سینما گفت: بنده و بسیاری از همکارانم بارها گفته ایم و باز هم تکرار می کنیم خانه سینما به هیچ دردی نمی خورد و معلوم نیست بودجه هایی که به آنجا می رسد خرج چه چیزی می شود! اصلاً بودن این نهاد چه فایده ای دارد؟ چرا آن را نگه داشته اند در صورتی که هیچ یک از اهالی سینما به بودن این خانه دلخوش نیستند.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «مرد نقره ای» و «توفیق اجباری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اهالی سینما ذره ذره در حال مردن و آب شدن هستند اما هیچ یک از مدیران سینمایی و متولیان خانه سینما این آب شدن و از بین رفتن سینماگران را نمی بینند و توجهی به این بحران به وجود آمده ندارند.

وی با بیان اینکه حمایت صنفی در کشور ما تنها در حد یک جوک و شوخی است ادامه داد: من احساس کردم شما شوخی می کنید وقتی از حمایت صنفی خانه سینما اسم بردید! کدام حمایت صنفی؟ کدام خدمات رفاهی؟ کدام توجه به معضل معیشتی و رفاهی و مسکن سینماگران؟ این ها همه حرف و وعده و شعار است!

این سینماگر خاطرنشان کرد: خانه سینمایی که حتی بیمه اش به درد نمی خورد و ما باید از جیب خودمان پول بیمه تأمین اجتماعی مان را پرداخت کنیم برای ما چه ثمری دارد؟ چرا باید بخواهیم این نهاد بودجه بربادده به اسم اهالی سینما بودجه بگیرد و ریالی خرج سینماگران نکند؟

عباسی در همین راستا متذکر شد: چند روز قبل من رفتم بیمه تأمین اجتماعی ام را تمدید کنم به من اعلام کردند باید ۱۰ میلیون تومان از جیبت بابت این بیمه پرداخت کنی! این چه بیمه تأمین اجتماعی است که من باید برای داشتنش ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنم؟ نکته قابل تأمل آنجا است که به دلیل خویش فرما بودن بیمه ما که از طرف صنف فیلمنامه نویسان هستیم بیمه تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد هزینه داروهای مان را پرداخت می کند! یعنی این بیمه رسماً ناکارآمد و بی فایده است.

وی تأکید کرد: این در حالی است که در همین بیمه افرادی خارج از حیطه سینما را دیدم که آدم های معمولی بودند و به صورت خویش فرما خودشان را بیمه کرده بودند و حق بیمه ای که می بایست پرداخت می کردند کمتر از ما بود که اسماً بیمه خانه سینما هستیم!

عباسی در پایان این گفتگو افزود: این روزها بسیار تلخ و بحرانی است و دل اهالی سینما بسیار پر درد و رنج است! خانه سینما که هیچ گاه کاری برای ما نکرده و نمی کند؛ من امیدوارم مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و سازمان سینمایی کمی دردهای ما را بشنوند و تدبیری برای برون رفت از این اوضاع بحرانی و اسفبار داشته باشند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.