دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱

ابهام در کوچ «عسگرپور» به «خانه هنرمندان ایران»؛

اگر انتخابی صورت گرفته است چرا نتایج آن به صورت رسمی اعلام نمی‌شود؟

محمدمهدی عسگرپور در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد «فرشته طائرپور»

سینماپرس: از دیروز اخبار متعددی درباره انتخاب آقای «عسگرپور» به عنوان «مدیرعامل» خانه هنرمندان منتشر شده است. این نهاد مهم فرهنگی هنری کشور باید خیلی روشن و بدون ابهام در این باره روشنگری کند. اگر انتخابی صورت گرفته است، چرا نتایج آن به صورت رسمی از سوی خانه هنرمندان ایران اعلام نمی‌شود؟

به گزارش سینماپرس، در حالی که خبرهای برخی از خبرگزاری‌ها حاکی از آن است که در جلسه دیروز ۲۲ خرداد ماه شورای عالی خانه هنرمندان ایران «محمد مهدی عسگرپور» را به عنوان مدیرعامل این نهاد فرهنگی انتخاب کرده است، اما ساعتی پس از انتشار این خبر یکی از اعضای شورای عالی خانه اعلام کرده که: این جلسه فقط معطوف به معرفی «برنامه پیشنهادی» آقای عسگرپور بوده است. همانگونه که در جلسه هفته پیش آقای نیلی(از دیگر گزینه‌های مدیرعاملی خانه هنرمندان) برنامه‌های خود را ارئه کرده است.

البته رسانه‌ها اعلام کرده‌اند در این جلسه در خصوص مدیرعاملی آقای عسگرپور، رای گیری صورت گرفته است، اما گویا به واسطه تعداد کم نفرات اصلی حاضر در جلسه، رای گیری نهایی به هفته‌های بعد موکول شده است.

آنچه از این اخبار به نظر می رسد فضای مغشوش و درهم و برهمی است که نه در شان خانه هنرمندان است و نه هیچ نهاد فرهنگی دیگری.

به نظر می‌رسد سرپرست خانه هنرمندان و روابط عمومی این نهاد مهم فرهنگی هنری کشور باید به سرعت، روشن و بدون ابهام در این باره روشنگری کنند. چرا نتایج این انتخاب به صورت رسمی از سوی خانه هنرمندان ایران اعلام نمی‌شود؟

آیا در تاریخ ۲۲ خرداد ماه انتخابات انجام شده؟ و آیا مدیر عامل خانه هنرمندان انتخاب شده است یا خیر؟

اگر انتخاباتی صورت گرفته به صورت شفاف اعلام شود که چه نفراتی در آن حاضر بوده‌اند؟ سازوکارهای این انتخاب به چه شیوه‌ای بوده است؟ اگر رای گیری بین دو نفر صورت گرفته است، هر کدام از نفرات مورد نظر چه تعداد رای کسب کرده‌اند؟ آیا در این جلسه نماینده شهرداری حضور داشته است؟ و...

در نهایت اینکه اگر جناب آقای عسگرپور به عنوان گزینه نهایی انتخاب شده است، اینکه گفته می‌شود همچنان این‌ امکان وجود دارد تا افراد جدید دیگری نیز امکان ارائه برنامه‌های خود را در این فرصت داشته باشند به چه معناست؟

به نظر می‌رسد خانه هنرمندان باید کمی هم شده شفاف عمل کرده و فضای مبهم حاکم بر رسانه‌های کشور را روشن کند. این بازی‌های رسانه‌ای بیش از آنکه بتواند کمکی به حل بحران‌های خانه هنرمندان کند، فضا را به سمت ابهام و سرگشتگی بیشتر پیش می‌برد.

پس از استعفای مجید رجبی معمار از مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران درحال حاضر حمیدرضا نوربخش به عنوان سرپرست خانه هنرمندان ایران را اداره می‌کند.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.