سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر:

می‌خواهیم در این دوره تولید را سرلوحه برگزاری «جشنواره تئاتر فجر» قرار دهیم/باید تاثیر دهه فجر در جشنواره احساس شود

کوروش زارعی

سینماپرس: دبیر جشنواره تئاتر فجر گفت: تمامی نگاه و رویکرد تازه گروه برگزار کننده جشنواره تئاتر فجر به زودی و در قالب فراخوان جشنواره تئاتر فجر منتشر خواهد شد. این منسب به تازگی به بنده رسیده و باید در ابتدا گروه اجرایی را انتخاب کنم، اما در همین حد بگویم که تحولی بزرگ و انقلابی در انتظار جشنواره تئاتر فجر است.

به گزارش سینماپرس، کوروش زارعی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون انتخاب خود به عنوان دبیر چهل و یکمین دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: بدون شک این وظیفه سخت و بزرگی است که بر دوش من نهاده شده و امیدوارم بتوانم این ماموریت را به سلامت به سر منزل مقصود برسانم.

وی درباره رویکرد چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اظهار کرد: تمامی نگاه و رویکرد تازه گروه برگزار کننده جشنواره فجر به زودی و در قالب فراخوان جشنواره تئاتر فجر منتشر خواهد شد. این منسب به تازگی به بنده رسیده و باید در ابتدا گروه اجرایی را انتخاب کنم، اما در همین حد بگویم که تحولی بزرگ و انقلابی در انتظار جشنواره فجر است.

زارعی در همین رابطه ادامه داد: بدون شک در برگزاری چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به دنبال یک تحول بزرگ هستیم. همانطور که از ابتدای امسال و با نگاه به بیانات مقام معظم رهبری تحولات چشمگیری در عرصه فرهنگ و هنر رخ داده، ما نیز می‌خواهیم در راستای همین بیانات عالیقدر عمل کرده و به این تحول بنیادی جامه عمل بپوشانیم.

جشنواره تئاتر فجر شاهد تحولی عظیم و انقلابی خواهد بود

وی با تاکید بر اهمیت دهه فجر و تاثیر و نشانه آن در جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: یکی از تحولات عظیمی که در جشنواره فجر امسال با آن روبرو خواهیم بود این است که این جشنواره نام و نشانی پررنگ از دهه فجر انقلاب اسلامی داشته باشد. این جشنواره در این ایام برگزار می‌شود و بدون شک باید تاثیر دهه فجر در آن احساس شود.

زارعی با اشاره به میزبانی از تمامی گروه‌ها و سلایق هنری در جشنواره فجر افزود: درب این مسجد به روی همه باز است، ما از حضور تمامی سلایق هنری و تمامی هنرمندان عرصه تئاتر استقبال می کنیم، هرکس که حرمت این مسجد را نگه دارد می‌تواند در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور داشته باشد.

حرکت در راستای بیانات مقام معظم رهبری در تئاتر فجر ۴۱

وی در همین رابطه ادامه داد: ما میخواهیم در این دوره از جشنواره فجر تفاوتی عمده با ادوار گذشته ایجاد کنیم، قطعا از تجربیات دبیران سابق استفاده خواهیم کرد اما تحولی بزرگی را هم در نظر داریم. ما میزبان و خادم تئاتر هستیم و این جشنواره قرار است میزبان هنرمندان از اقصی نقاط کشور باشد.

زارعی با اشاره به نگاه تولید محور جشنواره فجر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقاط تحول بزرگ در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر رویکرد تولید محور است، طی سالیان گذشته بیشتر نگاه مرور محور بوده و آثاری در جشنواره حضور داشتند که پیشتر اجرا شده بودند، ما میخواهیم در این دوره تولید را سرلوحه برگزاری جشنواره تئاتر فجر قرار دهیم.

گفتنی است کوروش زارعی روز گذشته با حکمی از سوی کاظم نظری مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی به عنوان دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.