دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

در گالری خانه عکاسان ایران؛

عکس‌های دیده نشده از عملیات بیت المقدس روی دیوار رفت

نمایشگاه عکس نوبت ظفر

سینماپرس: نمایشگاه عکس «نوبت ظفر» به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر صبح دوشنبه دوم خردادماه در گالری خانه عکاسان ایران افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، نمایشگاه عکس «نوبت ظفر» که شامل عکس‌هایی دیده نشده از گنجینه خانه عکاسان ایران و از عملیات بیت المقدس است، صبح امروز دوشنبه دوم خردادماه با حضور مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، سیداحسان باقری رییس خانه عکاسان ایران، فرهاد سلیمانی عکاس پیشکسوت و جمعی از علاقمندان و هنرمندان افتتاح شد.

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری درباره رویداد «شهر آسمانی» و نمایشگاه «نوبت ظفر» گفت: به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، سعی کردیم در همه عرصه‌های هنری هنرمندان را درگیر تولید اثر برای خرمشهر کنیم. به همین دلیل دو رویداد نمایشگاه نقاشی «شهر آسمانی» و نمایشگاه عکس «نوبت ظفر» را در تهران و محل حوزه هنری داریم. عکس های «نوبت ظفر» شامل ۳۱ فریم عکس از عکس‌های دیده نشده از خرمشهر و عملیات بیت المقدس است.

سیداحسان باقری نیز درباره این نمایشگاه بیان کرد: در «نوبت ظفر» عکس‌هایی دیده نشده از عملیات بیت المقدس که عملیات آزادسازی خرمشهر بوده است، داریم که بخشی از فضای عملیات و شروع آزادسازی را در بر می‌گیرد.

وی همچنین گفت: این عکس‌ها از ۶ استاد عکاسی محمدحسین حیدری، امیرعلی جوادیان، سعید صادقی، محسن راستانی، محمد فرنود و یک عکاس گمنام است که در گنجینه خانه عکاسان ایران نگهداری می‌شوند و در این نمایشگاه برای اولین بار به نمایش درآمدند.

نمایشگاه عکس «نوبت ظفر» تا ۲۵ خردادماه در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری برقرار خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.