دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری؛

«شهر آسمانی» افتتاح شد/ رونمایی از نقاشی‌های جدید فتح خرمشهر

گالری عالی حوزه هنری

سینماپرس: مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «شهر آسمانی» به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر صبح امروز دوشنبه دوم خردادماه در گالری عالی حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، نمایشگاه با عنوان «شهر آسمانی» که شامل آثاری از گنجینه حوزه هنری و تازه‌ترین آثار نقاشی کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، کامیار صادقی و محمد اسدی جوزانی است، افتتاح شد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره این نمایشگاه توضیح داد: وقتی مناسبت‌های سال ۱۴۰۱ را بررسی کردیم، متوجه شدیم که در برخی از آنها واقعاً کار کمی از سوی حوزه هنری صورت گرفته است و به این نتیجه رسیدیم که هم باید کاری فاخر و درخور تولید شود تا در دل موزه انقلاب جای بگیرد و هم ظرفیت گنجینه حوزه هنری نیز آن را در بر گیرد. در کنار ساخت ۳ تندیس از شهدای شاخص مرتبط با آزادسازی خرمشهر، آثار نقاشی به اساتید مطرح نقاش، سفارش داده شد و خوشحالیم که آثاری فاخر از اساتید کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، کامیار صادقی و محمد اسدی جوزانی خلق شده و امروز رونمایی شدند.

وی همچنین بیان کرد: اتفاق خوبی که افتاد این بود که ما در حوزه حجم و مجسمه، دوست داشتیم برای شهیدان شاخص در خرمشهر کاری صورت بگیرد که فردا از ۳ تندیس شهیدان وزوایی، محمدی و جهان آرا در فضای شهری خرمشهر رونمایی خواهد شد.

شجاعی طباطبایی افزود: نادر قشقایی تندیس شهید محمد جهان آرا، استاد گروسیان، تندیس شهید محسن وزوایی و استاد قدرت معماریان نیز تندیس شهید بهنام محمدی را خلق کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری یکسری اولویت‌ها را در نظر گرفتیم تا بر اساس آنها و تقویم نمایشگاهی که داریم، نیم نگاهی هم به آثار گنجینه داریم. همچنین توجه داریم که اگر کاری فاخر در رابطه با آن رویداد و رخداد صورت نگرفته یا تعداد کمی هستند، برنامه ریزی شده که آثاری تولید و نمایشگاهی برای آن در نظر بگیریم.

نمایشگاه نقاشی «شهر آسمانی» تا ۱۱ خردادماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.