یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

در بازار فیلم کن ۲۰۲۲ مطرح شد؛

توافقات جدید بنیاد فارابی با رییس مرکز ملی ارمنستان

حضور فارابی در بازار فیلم کن

سینماپرس: در دیدار معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی با مدیر جدید بازار فیلم کن بر گسترش همکاری‌های جشنواره کن با سینمای ایران تاکید شد.

به گزارش سینماپرس، در دیدار رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی با جروم‌ پیلارد که سال ۱۴۰۱ آخرین سال حضورش را در جشنواره فیلم کن به عنوان رییس بازار تجربه می‌کند، از تلاش‌های او برای گسترش ارتباطات فرهنگی و تجاری و همکاری با چتر سینمای ایران در سال‌های گذشته قدردانی شد.

رائد فریدزاده در این دیدار با ذکر حضور پررنگ فعالان بین‌المللی و متخصصان سینمایی ایران در بازار تخصصی فیلم کن، از همراهی تیم فنی جشنواره تشکر و ابراز امیدواری کرد تا این چتر که همواره میزبان پخش‌کنندگان و عرضه‌کنندگان آثار و محصولات فرهنگی و سینمایی ایران است، بتواند با تمهیدات بهتر و ایجاد فضا و زیرساخت مناسب، زمینه‌ساز حضور افراد متخصص و شرکت‌های بیشتری باشد.

همچنین گیوم اسمیول که از دوره بعد مسئولیت بازار فیلم کن را برعهده خواهد گرفت، با ابراز خرسندی از حضور پررنگ‌ سینمای جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای همکاری‌های بیشتر اعلام کرد.

در این دیدار، از جروم‌ پیلارد و گیوم اسمیول برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم فجر و کودک و نوجوان دعوت به عمل آمد.

توافقات جدید با رییس مرکز ملی ارمنستان

در چهارمین روز بازار فیلم کن ۲۰۲۲، هیات اعزامی بنیاد سینمایی فارابی با شوشانیک میرزاخانیان مدیرعامل مرکز ملی فیلم ارمنستان درباره همکاری‌های مشترک سینمایی در حوزه تولیدات مشترک، همکاری بین جشنواره‌ای، فیلمخانه‌ای و… به توافقاتی دست یافتند.

در بازدید رییس مرکز ملی فیلم ارمنستان از چتر سینمای ایران، درباره عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه منعقد شده است بین بنیاد سینمایی فارابی و مرکز ملی فیلم ارمنستان، بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

گسترش همکاری بین جشنواره‌ای در ۲ رویداد بین‌المللی کودک و فجر، ایجاد بستر مناسب برای تولیدات مشترک، حمایت و ایجاد صندوق مشترک حمایتی برای پروژه‌ها و طرح‌های مورد تصویب طرفین، برگزاری هفته فیلم مشترک در ایران و ارمنستان به مناسبت سی‌امین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور، همکاری در ترمیم و بازسازی آثار کلاسیک فیلم‌های ارمنی و… از جمله نکاتی بود که در این دیدار مورد توافق قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.