یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

عادل تبریزی مطرح کرد؛

حرف‌های تلخ اجتماعی را با زبان کمدی می‌توان مطرح کرد

عادل تبریزی در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی«عنکبوت»

سینماپرس: عادل تبریزی کارگردان سینما عنوان کرد که «ستاره سینما» در آستانه پیش تولید است.

به گزارش سینماپرس، عادل تبریزی کارگردان سینما که به تازگی برای فیلم سینمایی «ستاره سینما» از سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت کرده است، درباره این پروژه به مهر گفت: این فیلم یک کمدی اجتماعی است که از منظر سینما قصه‌ای روز و معاصر را روایت می‌کند. می‌توان آن را تجربه‌ای در ادامه کارهای قبلی من دانست، به‌خصوص از نظر شکل کمدی تلخی که دارد.

وی درباره شباهت این پروژه با کارهای قبلی خود توضیح داد: این فیلم هم در راستای تجربه‌های قبلی من در اولین فیلم سینمایی و سریالی که کارگردانی کرده‌ام و فیلم‌های کوتاهی که ساخته‌ام محسوب می‌شود. این مسئله تکرار خودم نیست بلکه دوست دارم کمدی تلخی که باب سلیقه‌ام هست را تجربه کنم. احساس می‌کنم می‌توان یک سری حرف‌های تلخ اجتماعی را با زبان کمدی مطرح کرد اما کمدی‌ای که مخاطب را به تفکر هم وادارد. این جنسی از کمدی است که صورت جدی هم به‌خود می‌گیرد و صرفاً برای خنداندن مخاطب نیست.

تبریزی با اشاره به اینکه پیش تولید «ستاره سینما» از حدود یک هفته دیگر آغاز می‌شود، درباره مذاکره با عوامل و بازیگران توضیح داد: مذاکراتی در این زمینه داشته‌ایم اما هنوز هیچ چیز درباره ترکیب عوامل قطعی نیست اما حتماً در کنار بازیگران مطرح از چهره‌های جدید هم استفاده خواهم کرد.

وی درباره بهره گیری از بازیگران پیشکسوت که پیش‌تر نسبت به همکاری با آن‌ها علاقمند بوده است هم بیان کرد: حتماً در این زمینه هم رصد خواهم کرد تا ببینم کدام نام قدیمی و پیشکسوت می‌تواند تبدیل به نگین کار من شود. این صرفاً ادای دین هم نیست، نوعی یادآوری به مخاطب امروز سینماست که این چهره‌ها را تبدیل به پل ارتباطی فیلمم با دهه‌های گذشته سینمای ایران می‌کند؛ دهه‌هایی که درخشان‌ترین دوره‌های سینمای ایران بوده است و به نوعی به مخاطب یادآوری می‌کند که این چهره‌ها در دوران درخشش سینما، ایفای نقش کرده‌اند.

تبریزی در پایان درباره سرانجام فیلم قبلی خود «گیجگاه» هم اظهار کرد: هنوز پروانه نمایش برای فیلم صادر نشده است. اصلاحیه‌هایی به فیلم داده‌اند اما از خدایم است همین امروز پروانه نمایش فیلم صادر شود تا بتوانیم آن را اکران عمومی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.