دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

در دوازدهمین جشنواره پویانمایی صورت می‌گیرد؛ ؛

نمایش فیلم‌های برگزیده کودکان و نوجوانان در «روز پویانمایی»

روز پویانمایی

سینماپرس: برنامه‌های «روز پویانمایی» در بخش جنبی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی با نمایش فیلم‌هایی که در بخش کودک دوره‌های پیشین جشنواره برگزیده شده‌اند، برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه‌های «روز پویانمایی» بخش جنبی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی با نمایش فیلم‌های برگزیده دوره‌های پیشین جشنواره برگزار می‌شود.

این برنامه با هدف معرفی فیلم‌های پویانمایی برگزیده در بخش کودک در مراکز کانون سراسر کشور، ارج نهادن به هنر – صنعت پویانمایی و افزایش مخاطبان هنر تاثیرگذار پویانمایی، فراهم کردن زمینه‌های نقد و نظر درباره هنر پویانمایی در مراکز سراسر کشور و فراهم کردن منبعی به عنوان محرک‌های دیداری و نوشتاری برای اعضا ادبی و هنری مراکز برگزار خواهد شد.

«روز پویانمایی» برای آشنایی بیشتر همکاران کانون، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری و اولیا تربیتی برگزار می‌شود. این فیلم‌ها از جمله پویانمایی‌هایی هستند که در بخش کودک، در دوره‌های پیشین جشنواره برگزیده شده‌اند. در این روز (۱۲ خرداد، سـاعت ۹:۳۰) فیلم‌های برگزیده بخش کودک همزمان در یک نوبت در سالن‌های مراکز کانون استان‌ها و مراکز سیار روستایی، در سراسر کشور نمایش داده می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۷۷ (۱۹۹۹ میلادی) نسبت به برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی اقدام کرده است.

هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی-هنری، کمک به رشد و گسترش هنر پویانمایی و ایجاد زمینه‌های موثر و بستری شایسته برای هنر پویانمایی است. یکی از بخش‌های جنبی این جشنواره در سال ۱۴۰۱، برگزاری «روز پویانمایی» همزمان در سالن‌های نمایش مراکز کانون استان‌ها و مراکز سیار روستایی سراسر کشور خواهد بود.

دوازدهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران در روزهای ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.