دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

به مناسبت روز پاسداشت زبان و ادب پارسی و حکیم بزرگ فردوسی؛

رونمایی از «نامورنامه» با حضور هنرمندان و مدیران رادیونمایش

برنامه نامورنامه

سینماپرس: مراسم رونمایی از برنامه «نامورنامه» یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در مراسم رونمایی از برنامه «نامورنامه» که یکشنبه ۲۵ اردیبهشت به مناسبت روز پاسداشت زبان و ادب پارسی و حکیم بزرگ فردوسی توسی در تماشاخانه سنگلج با حضور هنرمندان و مدیران رادیو نمایش و بنیاد فردوسی برگزار شد، محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش از فردوسی توسی به عنوان نماد انسان رسانه ای هویت محور ایرانی یاد کرد.

محسن سوهانی ضمن اعلام این مطلب افزود: فردوسی بزرگ می تواند در عصر و زمانه فعلی که با گسترش فضای مجازی و ابزار ارتباط جمعی خطر جهانی شدن فرهنگ و هویت بومی کشورها را تهدید می کند، نماد الهام بخش یک انسان رسانه ای هویت محور و سرمشق باشد. روش حکیم توس می تواند برای حفظ و توسعه هویت ملی و فرهنگ اصیل ایرانی یک گفتمان جهانشمول و جذاب بیافریند.

وی تأکید کرد: فردوسی در دوره ای که ایران تحت بزرگترین تهدیدها و در آستانه انحطاط فرهنگی قرار داشت، کار بزرگی کرد و یک اثر هنرمندانه از خود به جا گذاشت و توانست به واسطه آن زبان پارسی را حفظ کند تا جایی که شاهد نفوذ گسترده آن در جهان هستیم.

مدیر رادیو نمایش افزود: به نظرم جفاست اگر گفتمان انقلاب اسلامی را صرفا به چند دهه اخیر محدود کنیم، چرا که گفتمان انقلاب اسلامی ایران قدمتی به وسعت تاریخ ایران زمین دارد و اگر ما دیدیم در سال های دفاع مقدس اسطوره های همچون شهید باکری و شهید همت درخشیده اند به دلیل حقیقتی است که به کودکی و آشنایی ایشان با متون اشعار حماسی ملی هم چون شاهنامه برمی گردد.

در ادامه این رونمایی محسن بهرامی راوی برنامه «نامورنامه» تأکید کرد: تلاش کرده ام خوانش متفاوتی نسبت به اجراهایی که تا به حال از شاهنامه فردوسی بوده است، داشته باشم و امیدوارم که این فرم متفاوت مورد توجه علاقه مندان قرار بگیرد.

در پایان مراسم یاسر موحد فرد دبیر کل بنیاد فردوسی و مدیر عامل موسسه فردوسی توسی، از دست اندرکاران رونمایی برنامه «نامورنامه» قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.