پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

ادامه انفعال در «سازمان سینمایی»؛

آغاز نمایش فیلم بدون مجوز اکران «برادران لیلا» از ۴ خرداد در «کن»!

فیلم سینمایی «برادران لیلا»

سینماپرس: فیلم سینمایی بدون مجوز نمایش «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی با بازی بازیگرانی چون ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در پنج نوبت روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «براداران لیلا» ساخته سعید روستایی که بدون کسب مجوز قانونی اکران از سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش قرار است نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن باشد، اولین نمایش جهانی خود را روز ۲۵ می (۴ خرداد) از ساعت ۱۵ در گرند لومیر سالن اصلی جشنواره تجربه خواهد کرد و روز ۲۶ می (۵ خرداد) نیز از ساعت ۸ برای دومین بار در این سالن روی پرده می‌رود.

ساخته دو ساعت و چهل و پنج دقیقه‌ای روستایی که از طولانی‌ترین فیلم‌های امسال جشنواره کن است، روز ۲۶ می (۵ خرداد) از ساعت ۱۴:۱۵ در سالن آنیس واردا، ۲۷ می (۶ خرداد) از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن آئورا و روز ۲۸ می (۷ خرداد) از ساعت ۱۵ پنجمین و آخرین نمایش خود را در سالن آیمکس جشنواره تجربه می‌کند.

هنوز به صورت رسمی جرئیات زیادی درباره داستان فیلم «برادران لیلا» منتشر نشده اما ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، پیمان معادی و محمد علیمحمدی از جمله بازیگران این فیلم هستند و کمپانی فرانسوی «Wild Bunch» نیز پخش بین‌المللی این فیلم را بر عهده دارد.

دیگر فیلم ایرانی حاضر در جشنواره کن امسال، «تصور» اولین ساخته علی بهراد است که به عنوان یکی از ۷ فیلم بلند در بخش مسابقه هفته منتقدین جشنواره کن دو نمایش در روزهای ۲۳ و ۲۴ می (۲ و ۳ خرداد) از ساعت ۸:۳۰ در سالن اسپیس میرامار خواهد داشت. لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی این فیلم هستند، بخش جنبی هفته منتقدین کن ویژه فیلم‌های اول و دوم کارگردانان است.

علی عباسی کارگردانی ایرانی- دانمارکی که در سال ۲۰۱۸ با فیلم «مرز» جایزه نوعی نگاه کن را به خود اختصاص داد، امسال با فیلم فارسی‌زبان «عنکبوت مقدس» پا به جشنواره کن می‌گذارد که طی روزهای ۲۲ تا ۲۵ می (۱ تا ۴ خرداد) در پنج نوبت در جشنواره کن به نمایش گذاشته می‌شود.

«عنکبوت مقدس» که در کشور اردن فیلمبرداری شده با بازی مجموعه‌ای از بازیگران ایرانی از جمله زهرا امیرابراهیمی همراه است و داستان یک قاتل زنجیره‌ای زنان را در مشهد روایت می‌کند.

هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا هفت خردادماه) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.