دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

لزوم ایجاد تحول در سیمای جمهوری اسلامی ایران/۲

شلیلیان: فیلمنامه ها باید با دقت بیشتر گزینش، تأیید و تصویب شوند/ «ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی» باید سرلوحه کار مدیران رسانه ملی باشد

عبدالرحمن شلیلیان

سینماپرس: عبدالرحمن شلیلیان کارگردان سینما و تلویزیون در پی تغییرات مدیریتی در معاونت سیما در خصوص لزوم ایجاد تحول در سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: بزرگترین ضعف سال های اخیر تولیدات نمایشی رسانه ملی ضعف شدید فیلمنامه ها بوده و از این رو فیلمنامه ها باید با دقت بیشتر گزینش، تأیید و تصویب شوند تا ضعف های مشهود این رسانه جبران شود و مردم دوباره برای تماشای سریال های آن تمایل داشته باشند.

کارگردان سریال تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده آقای برمهانی را اصلاً نمی شناسم اما امیدوارم این انتصاب موجب ارتقای رسانه ملی شود و به ویژه کیفیت همه تولیدات و بالاخص سریال ها بالاتر رود.

وی ادامه داد: متأسفانه سال ها است قصه های خوب در تولیدات رسانه ملی وجود ندارد و فیلمنامه ها قدرتمند نیستند و همین باعث شده تا مردم کم کم از این رسانه دلزده شوند. تولیدات رسانه ملی باید با توجه به شرایط روز اجتماعی و زمانه باشد و از تکرار کهنه کلیشه های نخ نما شده پرهیز شود.

شلیلیان سپس با بیان اینکه باید بپذیریم در این آوردگاهی که ما با سایر رسانه های خارجی و ماهواره ها داریم ضعیف عمل کرده ایم و قافیه را باخته ایم تصریح کرد: برای برون رفت از این سکون و رخوت ما باید آثار را قوت و قدرت ببخشیم و دقت کنیم تا خدای ناکرده دشمن پیروز میدان نشود.

این سینماگر در خاتمه اظهارات خود افزود: «ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی» باید سرلوحه کار مدیران رسانه ملی باشد؛ مدیران رسانه ملی باید به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه داشته باشند و اجازه ندهند آثاری مغایر با دغدغه های رهبر انقلاب در رسانه ملی تولید و نمایش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.