شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

ضرورت مطالعه و کتاب خوانی در حوزه تولید آثار تصویری/۷

آب پرور: بخش اعظم زندگی سیاست گذاران و تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری باید با مطالعه آمیخته باشد/ فقدان مطالعه باعث تولید آثار نازل و خالی از نوآوری می شود

مسعود آب پرور

سینماپرس: مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در رابطه با ضرورت مطالعه و کتاب خوانی در حوزه تولید آثار تصویری گفت: بخش اعظم زندگی سیاست گذاران و تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری باید با مطالعه آمیخته باشد؛ هم سینماگران و هم مدیران سینمایی برای رشد و ارتقای توسعه سینمای کشور باید مطالعه کافی در تمامی زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و... داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «قتل آنلاین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کتاب می تواند ناقل تجربیات در زمینه های گوناگون باشد؛ طبیعتاً با کتاب خوانی ممکن هنرمند با زمان پیش می رود و عقب نمی افتد.

وی متذکر شد: بی تردید یکی از دلایلی که نسل گذشته فاصله اش از سینمای روز بیشتر از همیشه شده این است که از حوزه کتاب و فرهنگ و مطالعه فاصله جدی گرفته اند و دیگر مانند سابق مطالعه نمی کنند.

آب پرور تأکید کرد: فاصله گرفتن از کتاب و کتاب خوانی و عدم درک محضر علوم جدید می تواند هنرمند را از حوزه علوم روز عقب بیندازد. فقدان مطالعه باعث تولید آثار نازل و خالی از نوآوری می شود و مخاطب دیگر نمی تواند با آثار کهنه و تکراری سینماگران بدون مطالعه ارتباط برقرار کند.

این سینماگر تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید بیش از سینماگران مطالعه و کتاب خوانی داشته باشند. هر کس تصمیم گیرنده است، سیاست گذار است و برای فرهنگ و هنر یک جامعه خط مشی تعیین می کند اگر با مطالعه ارتباط مستقیم نداشته باشد نمی تواند بر اساس نیازهای روز جامعه تصمیم گیری کند و حوزه فرهنگ را به بیراهه می کشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.