چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

وزیر ارشاد:

نوشته‌های دکتر اسلامی نُدوشن در ادبیات، حلاوت زبان سعدی، حافظ و مولانا را برای نسل ما تداعی می‌کند

محمدعلی اسلامی ندوشن

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی اسلامی نُدوشن شاعر، منتقد و نویسنده را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، در پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت محمّدعلی اسلامی نُدوشن چنین آمده است:

«خبر درگذشت استاد محمّدعلی اسلامی نُدوشن شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و پژوهشگر نامدار ایرانی موجب اندوه و تألم فراوان شد.

زنده‌یاد اسلامی نُدوشن، ادب‌شناس و نقّاد ادبی بزرگ زمانه ما بود که با تألیف و ترجمه کتاب‌های فراوان در زمینه‌های مختلف ادبی و اجتماعی، میراث گرانقدری از خویش به یادگار گذاشت که بی‌گمان چراغ راه پژوهندگان ادبیات و فرهنگ خواهد بود. ایشان در طول عمر بابرکت خود، قلم قدرتمندش را همواره در راه پاسداشت زبان و ادب فارسی و ایران و تاریخ پرشکوهش قرار داد و بر بام و بوم این‌ مرز، درباب «فرهنگ» و «ایران» سخن راند و قلم زد که این کوشش بی‌وقفه و همت و اراده بلند ایشان می‌تواند الگوی ارزشمندی برای فعالان عرصه فرهنگ و خصوصاً جوانان باشد.

بخشی از نوشته‌های دکتر اسلامی نُدوشن در ادبیات، حلاوت زبان سعدی، حافظ و مولانا را برای نسل ما تداعی می‌کند. ایشان در خط طولانی ادبیات ایران که حامل فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است، به ما آموخت چگونه می‌توان از دوران معاصر به دوران ‌کهن رفت و از آن دوران، توشه‌ای برای امروز فراهم کرد.

اینجانب درگذشت این استاد فرزانه را به خانواده ارجمند و تمامی اهالی فرهنگ و ادب و علاقه‌مندان به دانش و اندیشه تسلیت می‌گویم.

خداوند رحیم ایشان را در پناه رحمت خود قرار دهد و به بازماندگان و داغ‌دیدگان، صحت و صبر عطا کند.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.