سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

در هشتمین دوره؛

«یدو» و چهار فیلم دیگر «کانون» روی پرده جشنواره فیلم کودکان هند

فیلم سینمایی «یدو»

سینماپرس: پنج فیلم سینمایی کانون پرورش فکری در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اسمایل کشور هندوستان به صورت ویژه نمایش داده می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های سینمایی «پایان رویاها» ساخته محمدعلی طالبی، «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، «دوچ» اثر امیر مشهدی‌عباس، «اقیانوس پشت پنجره» از بابک نبی‌زاده و «یدو» آخرین ساخته مهدی جعفری در طول روزهای برگزاری جشنواره به صورت آنلاین در کشور هند نمایش داده می‌شود.

این آثار از سوی مقر سازمان جهانی فیلم کودکان و نوجوانان «سیفژ» انتخاب شده و به همراه چند فیلم برنده جایزه اسکار و آثار راه‌یافته به جشنواره‌های کن، برلین و تورنتو در بخش نمایش ویژه این دوره اکران می‌شود.

به گفته برگزارکنندگان جشنواره، در این دوره بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند از ۵۰ کشور دنیا و نیز فیلم‌هایی که بچه‌ها کارگردانی کرده‌اند، به نمایش درمی‌آید.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اسمایل از ۴ تا ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۱ (۲۴ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲) در شهر دهلی نو کشور هند برگزاری می‌شود.

در سال ۱۳۹۸ نیز انیمیشن کوتاه «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش غیررقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اسمایل هند به نمایش گذاشته شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.