سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

با موضوع فلسطین؛

مستند «گفت‌وگو با افراد قابل توجه» روی آنتن شبکه پرس‌تی‌وی می‌رود

شبکه پرس تی وی

سینماپرس: «گفت‌وگو با افراد قابل توجه» مستندی درباره فلسطین است که امروز برای اولین بار از پرس تی وی پخش شد.

به گزارش سینماپرس، مستند «گفت‌وگو با افراد قابل توجه» (A Talk with Remarkable People) با موضوع فلسطین برای اولین‌بار از شبکه پرس تی‌وی پخش شد که ضمن روایت داستان زندگی الن سی هگوپیان فیلسوف و جامعه‌شناس سوری، اهمیت موضوع فلسطین را از دیدگاه متفکران غربی و شرقی مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. هگوپیان در دوران کودکی به همراه خانواده‌اش به کانادا مهاجرت کرد و از همان دوران دریافت که فلسطین مساله اصلی مسلمانان است.

هگوپیان در مستند «گفت‌وگو با افراد قابل توجه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریس گرگور توضیح می‌دهد که اسرائیل چطور وارد فلسطین شد و رفته رفته تقریبا تمام این سرزمین را اشغال کرد.

در بخش دیگر این مستند هم ادوارد سعید شرق‌شناس فلسطینی - آمریکایی راجع به شرق‌گرایی کشورهای غربی به خصوص آمریکا و سیاست‌های آمریکا در رابطه با اسرائیل صحبت می‌کند. او می‌گوید امکان ندارد یک آمریکایی فیلمی در مورد خاورمیانه ببیند یا کتابی در مورد آن بخواند که آلوده به دیدگاه‌های سیاسی دولت آمریکا نشده باشد.

در مستند «گفت‌وگو با افراد قابل توجه» همچنین مصاحبه‌ای شده است با نوام چامسکی فیلسوف و سیاستمدار معروف آمریکایی، چامسکی درباره وقایع اخیرتر فلسطین صحبت و این حقیقت را بازگو می‌کند که اسرائیل دست به هر کاری زده است تا به اشغالگری سرزمین فلسطین ادامه دهد. این مخالف سرشناس سیاست‌های آمریکا همچنین درباره انواع مختلف امپریالیسم در دنیا توضیح می‌دهد و تاکید می‌کند اسرائیل با استعمارگری توام با شهرک‌سازی بدترین سیاستی ممکن را علیه فلسطینی‌ها به کار گرفته است.

چامکسی همچنین تاکید می‌کند که نقش انگلیس در پایه‌گذاری وضعیت امروز فلسطینی‌ها بسیار کثیف بوده است.

مستند «گفت‌وگو با افراد قابل توجه» محصول سال ۲۰۲۱ است و روز سه‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش شد و بازپخش این برنامه نیز چهارشنبه ساعت ۱۴، ۱۲، پنجشنبه ساعت ۵، جمعه ساعت ۱۱، شنبه ساعت ۱۸ و یکشنبه ساعت ۱۸ روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.