سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

افشین اخلاقی مطرح کرد؛

«سورچرون» یک کمدی سیاه از فقر جامعه‌

افشین هاشمی

سینماپرس: یک نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه از نگارش فیلمنامه اولین فیلم سینمایی بلندش به نام «سورچرون» خبر داد و این اثر را کمدی تلخ و اجتماعی معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، افشین اخلاقی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه و عضو کانون کارگردانان فیلم کوتاه ایران (ایسفا) درباره فعالیت های اخیر خود به ثبت گفت: هم اکنون در حال انجام مراحل پیش تولید فیلم کوتاه «آیفون» هستم و با پایان مراحل تولید این فیلم از اواسط سال جاری پیش تولید اولین فیلم سینمایی ام را آغاز خواهم کرد.

او افزود: «سورچرون» نام فیلمنامه اولین فیلم سینمایی من است که با کمک یکی از دوستانم در حال نگارش آن هستیم.

کارگردان فیلم کوتاه «هاجرو» اظهار کرد: با توجه به اینکه فیلمنامه هر یک از آثارم را چندین بار بازنویسی می کنم، تمام تلاشم بر این است که با پایان نگارش و بازنویسی متن «سورچرون»، شهریور ماه سال جاری فیلمبرداری آن آغاز شود.

کارگردان فیلم کوتاه «طعم سلفی» اعلام کرد: در صورتی که شرایط پیش تولید و تولید فیلم سینمایی «سورچرون» به خوبی پیش برود قطعا برای حضور در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اقدام خواهیم کرد.

عضو کانون کارگردانان فیلم کوتاه ایران بیان کرد: سورچرون که در مشهد به نام سوری هم مشهور است فردی است که با حضور در مراسم افراد فوت شده به نوعی شام و ناهار مفت می خورد و در اصلاح عامه همان مفت‌خور به شمار می آید.

او ادامه داد: در ذهنم هست که بازیگر اصلی کار یکی از هنرمندان شناخته شده سینما باشد.

کارگردان فیلم کوتاه «به چشم خواهری» اظهارکرد: «سورچرون» یک کمدی سیاه و تلخ است و بیان این موضوع که فقر، افراد جامعه را به حالت سورچرون بار آورده است. افراد بسیار زیادی در سطح جامعه سورچرون هستند. این افراد در همین جشنواره فیلم فجر یا نمایشگاه های مختلف به ویژه نمایشگاه های بین المللی به منظور سورچرونی حضور دارند تا از موقعیت به نفع خودشان استفاده می کنند.

کارگردان فیلم کوتاه «پیربانو» اظهارکرد: متاسفانه جامعه افراد را به این سمت می کشاند که سورچرون باشند با وجود اینکه خودشان متوجه این موضوع نشوند.

افشین اخلاقی در پایان بیان کرد: نگاه اجتماعی توام با کمدی تلخ را در سینما دوست دارم و «سورچرون» مخاطب را می خنداند اما در واقع این خنده بر چهره سیاه و تلخ فقر روزگار است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.