سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

چهره برتر سال «هنر انقلاب»:

«هنر انقلاب» باید هر چند وقت یکبار بازتعریف شود/«هنر انقلاب» فقط در شاخه سیاست تعریف نمی‌شود

عبدالحمید قدیریان در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی

سینماپرس: عبدالحمید قدیریان گفت: هنر انقلاب پیشرفت و اعتلای کشور را رقم می‌زند و فقط محدود به خاطره‌گویی از دفاع‌مقدس نیست.

به گزارش سینماپرس، عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش گفت: هنری که موجب اعتلا، گسترش و پیشرفت اهداف انقلابی می‌شود، هنر انقلاب نام دارد.

این هنرمند به تازگی در مراسم پایانی هشتمین هفته هنر انقلاب اسلامی، به عنوان چهره برتر سال «هنر انقلاب ۱۴۰۰» معرفی و تجلیل شد.

او می‌گوید، هنر انقلاب فقط در شاخه سیاست تعریف نمی‌شود که به محض حمله دشمن به یک نقطه، با طراحی پوستر و یا کاریکاتور نسبت به آن واکنش نشان دهیم و یا اینکه قالب هنر انقلاب را فقط ذکر خاطره‌های دفاع مقدس بدانیم. ما در مفهوم هنر انقلاب باید غایت را در نظر بگیریم و نسبت به شرایط، خودمان را به روز کنیم.

قدیریان معتقد است وقتی یک نفر از هر صنف و گروه در جامعه مطرح می‌شود، به همان میزان مسئولیتش افزایش می‌یابد. مخصوصا اگر برگزیده مکتب انقلاب باشد که هم فضای زنده دارد و هم مباحث سیاسی، اجتماعی و اخلاقی جامعه را دنبال می‌کند؛ بنابراین باید بیش از گذشته مواظب رفتار و کردار خود باشد و در راستای وظایف خود بیش از پیش تلاش کند تا بتواند انتخابش را منطقی جلوه دهد.

براساس اظهارات طراح لباس سریال «مریم مقدس»، هنر انقلاب باید هر چند وقت یکبار بازتعریف شود، زیرا حیطه این هنر برای مردم و مخصوصا برای نسل جوان شفاف نیست و در ضمن به دلیل حّی بودن انقلاب و قرار گرفتن در فضاهای متنوع، باید حیطه هنر انقلاب مدام تبیین شود.

قدیریان می‌گوید طبق فرمایشات امام راحل، حداقل هدف انقلاب ما رفاه جامعه بوده است؛ این انقلاب ایده‌های بسیار بزرگتری دارد که متاسفانه درباره آن‌ها کمتر صحبت می‌شود. به گفته حضرت امام، انقلاب ما یک امانت است که باید به صاحب اصلی اش حضرت حجت (عج) بازگردد؛ ایشان مسئله ظهور و دستگیری از مظلومان جهان را مطرح می‌کنند. بنیانگذار انقلاب ایران همچنین این اتفاق شگرف را به عنوان یک نصرت الهی برای جهانیان معرفی کرده است و در این گستره وسیع و مرتفع، موضوعات مختلفی برای پرداخت آثار هنری وجود دارد.

چهره برتر هنر انقلاب از سهل انگاری برخی مسئولین گلایه کرد که باعث شده همچنان معیشت دغدغه اصلی مردم باشد؛ وگرنه انقلاب ایران صرفا برای تامین مشکلات معیشتی اتفاق نیفتاد. به گفته قدیریان این انقلاب شروع یک حرکت از جانب خداوند به سمت برپایی ظهور است. با این منظر می‌توان سیری را تبیین کرد تا جهانیان از آن بهره ببرند و برای اجرای این هدف عظیم و مقدس باید ابزارهای زیادی بکار گرفته شود که یکی از آن ابزارها هنر است.

قدیریان معتقد است که برای حرکت در مسیر ظهور باید ابتدا ایرانی قوی داشته باشیم. با به دست آوردن قدرت و اقتصاد خوب می‌توان به دیگران کمک کرد. قدرتمند شدن نیاز به فرهنگ سازی دارد که می‌توان با هنر این مهم را به انجام رساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.