سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰

عضو شورای راهبردی اکران فیلم:

شورای راهبردی اکران بیشتر موارد کلان سینما می‌پردازد/دغدغه شورا افزایش بلیت سینماها نیست!

علی سرتیپی در مراسم اکران فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم

سینماپرس: عضو شورای راهبردی اکران می‌گوید در این شورا به مسائل کلان اکران توجه می‌شود و مواردی چون افزایش قیمت بلیت سینماها دغدغه این شورا نیست.

به گزارش سینماپرس، علی سرتیپی رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران و عضو شورای راهبردی اکران فیلم در گفتگو با مهر درباره فعالیت‌های این شورا و اولویت‌های فعالیت آن گفت: در واقع می‌توان گفت شورای راهبردی اکران به این دلیل تشکیل شده است تا نسبت به مسائل کلان در حوزه اکران تصمیم‌گیری کند، شورای صنفی نمایش در حال حاضر به صورت موردی و بر اساس یک آیین نامه مشخص عمل می‌کند و با توجه به شرایط خاصی که در سال جاری در زمینه اکران فیلم‌ها در سینماها داریم، می‌توان گفت با چالش‌های بسیاری مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اکران در حال حاضر وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی فیلم در نوبت اکران قرار دارند و بسیاری از مشکلاتی که به دلیل تعطیلی سینماها در دوره شیوع کرونا به‌وجود آمده بود همچنان وجود دارد، یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مساله برگزاری جام جهانی است که می‌تواند تاثیر منفی بر اکران فیلم‌ها داشته باشد.

رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران بیان کرد: از جمله مواردی که پیش از هر چیز نیاز به بررسی و پیدا کردن راهکار مناسب درباره مشکل اکران وجود دارد، این است که سال آینده اکران نوروزی کاملاً همزمان با ماه مبارک رمضان می‌شود و همین مساله بی‌شک اکران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی توضیح داد: تمام این موارد و مشکلاتی که بیان کردم باعث ایجاد شورای راهبردی اکران فیلم شده که مدیریت آن را رئیس سازمان سینمایی برعهده دارد و کار اصلی آن این است که مسائل و مشکلات کلان در حوزه اکران را مورد بررسی قرار داده و به آن رسیدگی کند و بیشتر می‌توان گفت که این شورا نگاه استراتژیک به حوزه اکران دارد.

سرتیپی درباره تفاوت‌های شورای راهبردی اکران و شورای صنفی نمایش گفت: شورای صنفی نمایش معمولاً به مسائل فوری، روزانه و هفتگی سینما پرداخته و سعی در حل آن دارد، اما شورای راهبردی اکران بیشتر موارد کلان سینما می‌پردازد. در همین راستا موارد خاص و کلان حوزه اکران را شناسایی و در مورد آن بحث می‌کنیم.

وی توضیح داد: از جمله این موارد می‌توان به پیامدهای تعطیلی سالن‌های سینماها طی ۲ سال گذشته و ضربه اقتصادی که به سینما وارد کرده، فیلم‌های در نوبت اکران که تعداد آن ۲ برابر حد معمول بوده و هرکدام سرمایه تهیه کنندگان است، جلوگیری از فیلم سوزی و آینده نگری برای سال بعد و ایجاد شرایط مناسب اکران در سال آینده و ادامه پیدا کردن نهضت سالن سازی در کشور و افزایش تولیدات و با کیفیت در سینمای ایران اشاره کرد.

عضو شورای راهبردی اکران در پاسخ به این پرسش که بحث افزایش بلیت هم مورد توجه شورا قرار می‌گیرد یا خیر، گفت: این مساله بیشتر مربوط به شورای صنفی نمایش است، درواقع افزایش قیمت بلیت توسط شورای صنفی نمایش صورت گرفته و در نهایت مورد تایید وزارت ارشاد قرار گرفته است، البته در مواردی خاصی ممکن است شورا درباره کاهش و یا افزایش قیمت بلیت‌ها بحث کند، اما در حال حاضر دغدغه اصلی شورای راهبردی اکران افزایش بلیت سینماها نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.