یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

برای برگزاری در پاییز؛

«رویازی چهارم» رسما کلید خورد

 نخستین رویداد پیچینگ انیمیشن ایران با عنوان «رویازی»

سینماپرس: دو طرح از بین ۱۰ طرح رویداد «رویازی۳» سرمایه گذار جذب کردند.

به گزارش سینماپرس، سومین دوره رویداد پیچ انیمیشن «رویازی» که بیست و هفتم آبان ماه ۱۴۰۰ با پیچ (ارائه پخته) ۱۰ طرح نهایی برابر مدیران فرهنگی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همراه بود، تاکنون موفق به جذب مشارکت برای دو طرح شده است و دو طرح «سینمایی رویاشهر» و «سریال موزه انقراض» با نام جدید «چل پله زیر زمین» توانسته‌اند با جذب مشارکت، وارد مرحله تولید شوند.

سومین دوره رویداد «رویازی» براساس سیاست‌های این رویداد ازجمله تمرکززدایی از تهران و ایجاد امکان نقش‌آفرینی قطب‌های مختلف تولید انیمیشن در سراسر ایران، در سال گذشته به همت مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

در این رویداد، ۴۲ طرح انیمیشن در قالب‌های سینمایی، سریال و میان‌رسانه‌ای ثبت‌نام کردند که بیش از نیمی از طرح‌های ثبت‌نامی غیرتهرانی بودند. پس از بررسی طرح‌های واجد شرایط و برگزاری کلاس‌های آموزشی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته، ۲۸ طرح برای شرکت در دوره منتورشیپ حضوری پیچ انیمیشن «رویازی ۳» دعوت شدند.

جلسات منتورشیپ پیچ طی ۱۲ روز با برگزاری دوره های عمومی و اختصاصی برای هر طرح و به منظور آماده‌سازی تیم‌ها برای انجام یک ارایه استاندارد در مقابل سرمایه‌گذاران انجام شد. درنهایت دبیرخانه سومین رویداد رویازی، پس از بررسی و استماع ارائه (پیچ) طرح‌های حاضر توسط هئیت انتخاب، ۱۰ طرح «از چیزی نمیترسیدم» اصفهان، «رزالیکا» اصفهان، «رویاشهر» اصفهان، «زیرو» تهران، «سرزمین ممنوعه» اردبیل، «گره گشا» خراسان جنوبی، «گلی و گوهر» کرمان، «گنده مغزها» قم، «موزه انقراض» قزوین، «هدیه‌ای برای خدا» تهران را برای حضور در رویداد نهایی برگزید که تاکنون دو طرح از این میان پس از ارایه، توانستند نظر سرمایه‌گذاران را جلب و تولید خود را آغاز کنند و سایر طرح ها نیز در مسیر مذاکرات قرار دارند.

دبیرخانه رویداد «رویازی» فعالیت خود را با تشکیل جلسات شورای سیاست‌گذاری و ارائه‌ زمان‌بندی دقیق، برای دوره‌ چهارم که پاییز امسال برگزار خواهد شد، آغاز کرده و رسما رویداد چهارم رویازی کلید خورده است.

رویداد «رویازی» توسط مرکز انیمیشن حوزه هنری، با حمایت سازمان سینمایی سوره و با هدف ارتقای صنعت انیمیشن و ایجاد فضایی عادلانه و شفاف برگزار می‌شود. در این رویداد، تولیدکنندگان خلاق ایرانی طرح‌های انیمیشنی خود را در مقابل صاحبان سرمایه ارایه می‌کنند و رویازی در مقام یک بسترساز، زمینه‌ ایجاد ارتباط عادلانه میان تولیدکننده و سرمایه گذار را فراهم می‌کند.

این مرکز در سال‌های گذشته سعی کرده است با مطالعه نمونه‌های موفق پیچ انیمیشن در جهان و تجربه کشورهای صاحب صنعت انیمیشن، در گفتگو با صاحب‌نظران داخلی و براساس نیازهای صنعت انیمیشن ایران، فضای جدیدی در ارایه طرح‌های انیمیشن به نام رویداد رویازی ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.