یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

در ویژه برنامه افطار؛

تمرکز برنامه «دعوت» روی محصولات یک موسسه چاپ و نشر کتاب

برنامه دعوت

سینماپرس: بیش از نیمی از کتاب‌های معرفی‌شده در برنامه «دعوت»، متعلق به انتشارات سوره مهر است.

به گزارش سینماپرس، در روزهای گذشته از ماه رمضان امسال، اغلب کتاب‌هایی که در برنامه «دعوت» معرفی و روایت شده، متعلق به انتشارات سوره مهر بوده است.

ویژه‌برنامه افطار شبکه یک سیما در سال ۱۴۰۱، در بیشتر قسمت‌ها به روایت قصه شماری از کتاب‌های خاطرات، توسط نویسنده، راوی و شخصیت اصلی کتاب می‌پردازد. در ۱۴ قسمتی که تاکنون از این برنامه پخش شده، تاکنون ۱۴ کتاب معرفی شده که ۸ عنوان آن در انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسیده است.

همچنین کتاب‌هایی که موضوع گفتگوی سه قسمت اخیر این برنامه بوده، از همین ناشر بوده است.

در این برنامه علاوه بر گفتگو درباره موضوع کتاب، در آیتمی نیز که اغلب با صدای مسعود فروتن روی آنتن می‌رود، بخش‌هایی از کتاب مورد بحث خوانده می‌شود.

تمرکز برنامه «دعوت» روی محصولات یک موسسه چاپ و نشر کتاب در حالی است که در کشور صدها ناشر وجود دارد و بسیاری از آن‌ها به استفاده از تبلیغات تلویزیونی علاقمندند. آنتن زنده تلویزیون در برنامه ویژه افطار که جزو زمان‌های پربیننده سیماست، می‌تواند به شکل قابل توجهی به فروش بیشتر کتاب‌های مورد اشاره در آن کمک کند.

باتوجه به رویکرد قابل اعتنای شبکه یک برای توجه به حوزه ادبیات و نشر و همچنین تلاش برای روی آنتن بردن برنامه های پربیننده، حال انتظار می رود که عدالت در توجه به ناشران هم بیشتر در نظر گرفته شود تا این حرکت مثبت بتواند وجهه بهتری به خود بگیرد.

برنامه «دعوت» در سال‌های پخش، همواره یکی از پربیننده‌ترین ویژه‌برنامه‌های افطار سیما بوده است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.