جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

انتخاب سال ۱۴۰۰ هجری شمسی؛

«عبدالحمید قدیریان» چهره برتر سال «هنر انقلاب» شد

عبدالحمید قدیریان

سینماپرس: عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش پیشکسوت به عنوان چهره برتر سال «هنر انقلاب ۱۴۰۰» معرفی شد.

به گزارش سینماپرس، عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش پیشکسوت که به عنوان یکی از چهره‌های «هنر انقلاب اسلامی» در سال ۱۴۰۰ معرفی شده بود، در مراسم پایانی هشتمین هفته هنر انقلاب اسلامی، به عنوان چهره برتر سال «هنر انقلاب ۱۴۰۰» معرفی و تجلیل شد.

قدیریان به دلیل واکنش سریع هنری نسبت به شهادت دختران افغانستانی مدرسه مکتب سید الشهدای کابل افغانستان و خلق تابلوی نقاشی با عنوان «دختران مکتب سیدالشهدا (ع)» به عنوان چهره هنر انقلاب معرفی شد.

عبدالحمید قدیریان دانش آموخته نقاشی و از هنرمندان شناخته شده انقلاب اسلامی در حوزه نقاشی، کارگردانی و طراحی صحنه است که آثار ارزشمند او همچون مجموعه نقاشی‌هایش تحت عنوان «آسمان حسین»، همواره مورد استقبال مردم، هنرمندان و منتقدان قرار داشته است.

هشتمین هفته هنر انقلاب اسلامی متفاوت از دوره‌های پیشین برگزار شد؛ طبق اعلام اولیه، از ابتدای هفته هنر انقلاب از ۲۰ فروردین ماه به مدت شش شب، هر شب به جای معرفی نامزدها از سه هنرمند و فرهیخته در رشته‌های مختلف تجلیل به عمل آمد و در نهایت در شب اختتامیه «چهره هنر انقلاب ۱۴۰۰» معرفی شد.

از شاخص‌های انتخاب چهره برای ما پر مخاطب بودن اثر تولیدی، سوابق فرد هنرمند و گستراندن هنر انقلاب میان جوان، فعالیت‌های استانی در راستای هنر انقلاب، واکنش هنرمندانه به رویدادهای روز، کسب موفقیت و مقام جوایزهای ملی و بین‌المللی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.