جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۷

«آیت الله رئیسی» در دیدار رمضانی خود با هنرمندان مطرح کردند:

تخصیص اعتبارات، ظرفیت‌ها و امکانات به بخش هنر باید متناسب با اهمیت این عرصه باشد

«آیت الله رئیسی» در دیدار رمضانی خود با هنرمندان

سینماپرس: مراسم دیدار و ضیافت افطار رئیس جمهور با اهالی هنر برگزار و مورد اقبال هنرمندان قرار گرفت. از جمله نقاط قوت این دیدار حضور و همنشینی ده‌ها هنرمند مطرح سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی ایران از طیف‌ها و سلایق مختلف بود که در نوع خود طی سال‌های گذشته کم سابقه بوده است.

به گزارش سینماپرس، رئیس جمهور در عصر پنجشنبه میزبان دورهمی با بیش از ۱۷۰ هنرمند کشور بودند.
از جمله نقاط قوت این دیدار حضور و همنشینی ده‌ها هنرمند مطرح سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی ایران از طیف‌ها و سلایق مختلف بود که در نوع خود طی سال‌های گذشته کم سابقه بوده است.

لازم به ذکر است این برنامه قرار بود چند روز پیش برگزار شود ولی به علت شرایط جوی خطرناک لغو شد. بعد از لغو برنامه ضد انقلاب و معاندین تمام دسیسه و بازی رسانه‌ای خود را به کار گرفتند تا بتوانند این موضوع را به گونه‌ای دیگر به مخاطبان القا کنند. به طوری که روایت غرض ورزانه رسانه‌های منتقد دولت از برگزاری نشدن این رویداد این بود که؛ این برنامه به دلیل عدم شرکت گسترده هنرمندان شاخص کشور در آخرین لحظه لغو شده است!

به زبانی طنز آن‌ها می‌خواستند با تفرقه افکنی بین هنرمندان و حاکمیت فاصله انداخته و از هوای خاک آلود تهران برای خود ماهی بگیرند، اما برگزاری این دیدار صمیمانه باعث شد بازهم سرشان بی‌کلاه بماند و دستشان رو شود.

در این دیدار هنرمندان با رییس جمهور به گفت‌وگو نشسته و از مشکلات خود در بخش‌های مختلف هنری سخن گفتند.


سیدابراهیم رئیسی در این نشست صمیمی، آثار غنی هنری در سراسر کشور را نشانگر تمدن بزرگ ایرانی- اسلامی دانست و اظهار داشت: این آثار هنری تمدن‌ساز، جلوه‌هایی از خلاقیت، نوآوری و اندیشه مردان و زنانی است که در طول تاریخ در این سرزمین زیسته‌اند و امروز وظیفه داریم آنها را به بهترین شکل به نسل‌های آینده معرفی کنیم.
رئیسی گفت: هنر می‌تواند بهترین و پیچیده‌ترین مفاهیم عالی را به نسل‌ها و عصرها منتقل کند و با هنر می‌توان در بسیاری از موضوعات به فهم مشترک رسید.
رئیس جمهور با گرامیداشت یاد بزرگان عرصه هنر از جمله شهید آوینی و سایر کسانی که دغدغه ارتقای هنر در این سرزمین را داشته‌اند، به موضوع عدالت در عرصه هنر اشاره کرد و اظهار داشت: عدالت بعد از توحید گسترده‌ترین مفهومی است که تمام شئون زندگی انسان را دربرمی‌گیرد و جلوه عمومی عدالت آن است که هر چیز در جای خود قرار بگیرد.
آقای رئیسی حمایت عادلانه در حوزه هنر را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: تخصیص اعتبارات، ظرفیت‌ها و امکانات به بخش هنر باید متناسب با اهمیت این عرصه باشد.

آقای رئیسی به این نکته اشاره داشت که: هنرمندان با انبوه مشکلات مغفول مانده‌ای مواجه هستند که برای غلبه بر آنها لازم است کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان عرصه هنر تشکیل شود.

در این دیدار آیت‌الله رییسی رئیس جمهور قریب به ۲ ساعت شنونده صحبت‌های هنرمندان بود از دغدغه اهالی موسیقی گرفته تا درد دل‌های صمیمانه سینماگران نیز در این دیدار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که بیش از ۱۷۰ چهره هنری در این دیدار حضور داشته‌اند. هنرمندان شاخصی چون جلیل رسولی، قباد شیوا، محمدعلی رجبی، احمدرضا معتمدی، سعید سهیلی، محمدرضا شریفی‌نیا، جهانبخش سلطانی، سیدجواد هاشمی، جهانگیر الماسی، لوریس چنکاواریان، مصطفی راغب، حمید هیراد، گرشا رضایی، مهدی یغمایی، خشایار اعتمادی، نادر مشایخی، محمد سریر، حمید نوربخش، قاسم افشار، اردوان جعفریان، هادی آزرم، شاهین فرحت، آذر هاشمی، فریدون شهبازیان، محمد اطیابی، امیر دژاکام، محمدرضا قاسمی، احمد جولایی، محمود فرهنگ، اسماعیل خلج، حسین پارسایی، شهرام کرمی، ابولفضل ورمزیان، محسن میرزاعلی وده‌ها چهره شناخته شده دیگر از حوزه‌های هنرهای‌تجسمی، سینما، تئاتر و موسیقی حاضر شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.