چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

چهره‌های جدید راهی رسانه ملی می‌شوند؛

سکان مدیریت صداو سیما در دستان خروجی‌های عمار؟

معاونت فضای مجازی صداوسیما

سینماپرس: گمانه‌زنی درباره ترکیب مدیران جدید شبکه‌های مختلف صداوسیما این روزها با نام‌های جدیدی پیوند خورده است که نوید جوان‌گرایی در رسانه ملی را می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، از سال گذشته و با تغییرات اولیه در ساختار برخی بخش‌های صداوسیما گمانه‌زنی‌های مختلفی نسبت به تغییر ترکیب مدیران سازمان مطرح می‌شد؛ گمانه‌هایی که تا پایان سال ۱۴۰۰ جز تغییر مدیر شبکه نسیم و برخی از معاونت‌ها تغییرات جدی دیگری را رقم نزد و عملاً تغییرات اصلی به سال ۱۴۰۱ موکول شد.

حالا در جدیدترین گمانه‌هایی که از تغییرات مدیران صداوسیما شنیده می‌شود قرار است همه مدیران شبکه‌های اصلی تلویزیون تغییر کند و زیر مجموعه مدیریت شبکه‌های تلویزیون با یک تحول اساسی مواجه شود؛ تحولی که بخش عمده‌ای از آن هم به سوی جوان‌گرایی می‌رود که چند سالی است در صداوسیما بر طبل آن کوبیده می‌شود اما حتی در سال اخیر هم چند تن از مدیران بازنشسته در معاونت‌های مختلف منصوب شدند.

از جدی‌ترین گزینه‌هایی که در این زمینه مطرح شده سعید اشناب است که این روزها مدیریت شبکه پنج سیما را بر عهده دارد و ظاهراً از این شبکه به شبکه یک کوچ می‌کند و نامش همچنان در لیست مدیران شبکه‌های تلویزیونی وجود دارد.

از طرفی محمدرضا جعفری جلوه که جزو بازنشسته‌های سازمان نیز محسوب می‌شود، از شبکه دو کنار خواهد رفت و حامد بامروت‌نژاد تهیه‌کننده فیلم موفق «منطقه پرواز ممنوع» و از چهره‌هایی که با جشنواره فیلم «عمار» شناخته شده است، اصلی‌ترین گزینه‌ای است که به عنوان جایگزین او مطرح است.

علی فروغی از مدیرانی است که همچنان مسئولیت مدیریت شبکه سه را برعهده خواهد داشت اما حسین شاهمرادی که سابقه برنامه‌سازی موفق در شبکه چهار را دارد و در چند سال اخیر در انتشارات امیرکبیر روند موفق و رو به رشدی را در پیش گرفته بود برای شبکه چهار و علی عبدالعالی در شبکه آموزش، محمدرضا رضاپور از روزنامه‌نگاران حوزه فرهنگ که سابقه سردبیری مجلات و برنامه‌های تلویزیونی در سال‌های اخیر را داشته است برای شبکه نمایش از دیگر نام‌هایی هستند که در گمانه زنی‌ها برای ترکیب مدیران جدید سیما مطرح شده‌اند.

صادق باطنی نیز که این سال‌ها در حوزه سواد رسانه‌ای و تهیه‌کنندگی و طراحی برخی برنامه‌های تلویزیونی در حوزه نوجوان و همچنین مدیریت موسسه شهید آوینی صداوسیما فعالیت داشته است از جمله کسانی است که نامش برای مدیریت شبکه امید مطرح شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.