دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

با اجرای آریا طاهری؛

فصل جدید «هوش برتر» به آنتن رسید

مسابقه هوش برتر

سینماپرس: مجری «هوش برتر» به بهانه آغاز پخش فصل جدید این مسابقه از ۱۴ فروردین‌ماه در شبکه نسیم، به ارائه توضیحاتی درباره تغییرات این برنامه نسبت به فصل‌های قبل پرداخت.

به گزارش سینماپرس، آریا طاهری مجری «هوش برتر» با اشاره به آغاز پخش فصل جدید این مسابقه در شبکه نسیم به مهر بیان کرد: از شب گذشته ۱۴ فروردین فصل دوم از سری سوم «هوش برتر» روی آنتن شبکه نسیم رفت که تفاوت‌هایی در مسابقه و بازی‌ها با سری‌های قبل پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سری‌های قبل که سال ۱۴۰۰ پخش می‌شد، گروه‌بندی‌هایی با نام «جزیره» وجود داشت و شرکت‌کننده‌ها در این جزیره‌ها با هم مسابقه می‌دادند و هر شب یک نفر به مرحله بعد می‌رفت و برخی در گروه مقدماتی حذف می‌شدند. در فصل جدید این رویه فرق کرده است تا افراد در همان ابتدا حذف نشوند.

طاهری عنوان کرد: در سری جدید بازی‌های جدیدی اضافه شد و مدل برنده شدن شرکت‌کننده‌ها راحت‌تر شد. این برنامه که سال گذشته آن را ضبط کرده‌ایم از امشب شروع می‌شود.

وی که سال گذشته اجرای «نسیم دانش» را هم برعهده داشت درباره آن گفت: همزمان با «هوش برتر» برنامه «نسیم دانش» را هم اجرا می‌کردم که تا هفته آخر اسفند پخش می‌شد و فصل جدید آن به امسال می‌رسد.

مجری و کارگردان «نسیم دانش» درباره تغییرات این برنامه در سال جدید بیان کرد: امسال بنا داریم فصل جدید «نسیم دانش» را با توجه به شعار سال تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: ۲ هزار شرکت دانش بنیان در این چند سال در برنامه «نسیم دانش» نمایش داده شده است و حالا باید برای تغییرات امسال به طراحی‌های جدیدی برسیم.

طاهری درباره سختی‌های اجرا و برنامه‌سازی توضیح داد: اجرا سخت‌تر است مخصوصاً اجرای برنامه‌هایی چون «هوش برتر» چون فقط اجرا نیست و خود مجری هم با چالش‌هایی همراه می‌شود. مثلاً زمانی فقط برنامه گفتگومحور دارید و سلبریتی هم جلوی شما می‌نشینید سوالی رفاقتی از زندگی حرفه‌ای و شخصی او می‌پرسید و گپ می‌زنید اما در مسابقه هوش ماجرا فرق می‌کند.

مجری «هوش برتر» درباره مسائل مالی مسابقه‌ها بیان کرد: افراد عادی دغدغه‌شان است که چقدر جایزه می‌دهیم اما جایزه و… دغدغه اصلی شرکت‌کننده‌ها نیست. بیشتر رقابت برایشان مطرح است و اینکه مشخص شود چه کسی باهوش‌تر است.

وی اضافه کرد: شرکت‌کننده‌ها بعد از اینکه در آزمون ورودی مسابقه پذیرفته می‌شوند، یک ماه تمرین می‌کنند تا بعد از آمادگی وارد مسابقه شوند.

وی درباره این مسابقه که مدل مشابهی در تلویزیون ندارد گفت: ما نمونه‌ای چون «هوش برتر» در تلویزیون نداریم این را چون خودم مجری آن هستم نمی‌گویم بلکه هوش برتر را قبل از اینکه مجری این برنامه شوم نگاه می‌کردم و فکر می‌کنم مثالی ندارد. البته مدل‌های مختلفی از برنامه‌های اطلاعات عمومی داریم یا مثلاً مهران مدیری در «دورهمی» سوالات هوش هم می‌پرسد اما این مسابقه در تمام مراحل روی هوش و هوش‌های چندگانه تمرکز دارد.

«هوش برتر» در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن ساعت ۱ بامداد، ۸ و ۱۴ روز بعد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.