پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

ویژه برنامه‌های شبکه چهار سیما در ماه مبارک رمضان؛

از «سحوری» با صدای ساعد باقری تا فصل سوم «زندگی پس از زندگی» در قاب تلویزیون

ماه مبارک رمضان*

سینماپرس: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های گروه‌های مختلف شبکه چهار سیما معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، گروه‌های مختلف برنامه ساز شبکه چهار سیما به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های خود را به شرح ذیل اعلام کرده‌اند:
مناجات
شبکه چهار سیما از از بامداد ۱۳ فروردین، ساعت ۲:۳۰ برنامه مناجات خوانی را برای روزه داران تدارک دیده است.
نیایش های سحرگاه در «سحوری» با صدای ساعد باقری
ساعد باقری شاعر سرشناس و سرآینده سرود ملّی کشورمان از سحر اولین روز ماه رمضان با اجرای نیایش های شنیدنی ویژه سحر گاه از اولین سحرگاه ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۴ بامداد از شبکه چهار سیما همراه روزه داران خواهد بود.
مروری بر نیایش های ادبی و معرفتی در نسخ مرجع و در آیینه شعر و ادبیات فارسی ارمغان شبکه چهار سیما برای روزه داران و سحر خیزان است، که با اجرای ساعد باقری تقدیم مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی می شود.
پخش فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، فرازهایی از مناجات حضرت امیرالمومنین (ع) و آواهای مذهبی، اذان صبح، نیایش اذان و نماز صبح از بخش‌های برنامه سحرگاهی «سحوری» است.
«سحوری» در سحرهای ماه مبارک رمضان از سحرگاه ۱۳ فروردین هر روز ساعت ۴ بامداد پخش خواهد شد.

سخنرانی آیت الله مصباح
شبکه چهار سیما از بامداد ۱۳ فروردین هر روز ساعت ۶:۱۵ شرح دعاهای صحیفه سجادیه توسط عالم فرزانه مرحوم آیت الله مصباح یزدی را روی آنتن می برد.

جمع خوانی قرآن کریم
شبکه‌ی چهار سیما محفل ترتیل خوانی را برای مومنان و روزه داران تدارک دیده است.
شبکه چهار سیما در ماه مبارک رمضان، ترتیل جزء خوانی قرآن کریم را هر روز ساعت ۱۴ برای مومنان خداجو پخش می‌کند و در ساعت ۳ بامداد بازپخش می شود.

«آوای ماه»، آوای موسیقی مذهبی ایرانی
آوای ماه به کارگردانی مسعود امینی تیرانی و تهیه کنندگی علی اکبر فرجاد نگاهی دارد به موسیقی مذهبی و آیینی در شهرها و روستاهای ایران و تولید گروه ادب وهنر شبکه چهار سیما که در ایام ماه مبارک رمضان، از یکشنبه ۱۴ فروردین، هرروز ساعت ۱۵ روی آنتن خواهد رفت.
آواز برای رویت هلال و آغاز ماه رمضان، مصاحبه با کارشناسان در این زمینه، منقبت خوانی، نی نوازی، چاووش خوانی، نقاره کرمان، تنبور، مناجات سحر، سفره افطار، مقام سحر، بررسی موسیقی های عزایی ومراسم عزاداری وموسیقی عزا وشب قدر در شمال وجنوب کشور، خاطرات نقاره زنها در ایام ماه مبارک رمضان در سحر ها وایام این ماه مبارک، عبا بافی در بازار نایین وخاطره ی پیرمرد عبا باف از سحرهای رمضان، مناجات سحر حاج محمد تقی محمدی از اذان وسحر خوانی، دهل نوازی و اعلام اغاز ماه مبارک در میبد، خاطر مردم روستایی در گرگان از سحر خوانی ومهمان نوازی در رمضان، چلک نوازی در روستای ترق در کاشمر خراسان، موسیقی رمضانی در جنوب ایران و ... همه و همه آیین های زیبای ایران هستند که در این برنامه به تصویر کشیده شده اند.
ایرانی رمضان است
این برنامه در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای تولید شده و از ۱۴ فروردین ماه هر روز ساعت ۱۷ از شبکه چهار سیما پخش می شود.
این مستند به تهیه کنندگی حمیدرضا اردلان به آداب و رسوم و مردم ایران و جهان در ماه مبارک رمضان می پردازد.

«زندگی پس از زندگی»
فصل سوم برنامه «زندگی پس از زندگی»، ماه رمضان ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
«زندگی پس از زندگی» برنامه‌ای ترکیبی از شبکه چهارسیماست که روایت‌گر بیان تجربیات مرگ موقت افرادی است که در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفته‌اند. در این برنامه با تجربه‌گران مرگ موقت از نقاط مختلف کشور طی چندین سال پژوهش، گفتگو و مصاحبه حضوری انجام شده است.
این برنامه از شنبه ۱۳ فروردین هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش و در ساعت ۲۳:۳۰ بازپخش می شود.
هر فصل از این برنامه در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است.
تاکنون دو فصل از «زندگی پس از زندگی» در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در ایام ماه مبارک پیش از افطار پخش شده و با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شده است.
سری جدید مجموعه "حدیث سرو"
سری جدید مجموعه "حدیث سرو" از ۱۴ فروردین ماه هر شب ساعت ۲۱ پخش می شود.
در ۶ قسمت اول این برنامه زندگی آیت الله محمدهادی تالهی به تصویر درآمده است.
آیت الله تالهی از فعالان انقلابی همدان و یار و همراه آیت الله مدنی بود و در هدایت مردم همدان به سمت ارزش‌های انقلاب نقش تاثیرگذاری داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.