یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

بازیگر فیلم مطرح کرد؛

«آتش در گلستان» با نگرشی هنری و در مدیوم سینمایی ساخته شده است

سریال «آتش در گلستان»

سینماپرس: بازیگر نقش «فرخ» در سریال «آتش در گلستان» تاکید کرد که «فرخ» نماد بسیاری از آشوبگران است، تا به‌عنوان شخصیتی منفی و قدرتمند مقابل مرضیه حدیدچی(دباغ) قرار گیرد.

به گزارش سینماپرس، داریوش فائزی بازیگر نقش «فرخ» در سریال «آتش در گلستان» که این روزها از شبکه پنج سیما پخش می‌شود درباره نقش خود در این سریال، به فارس گفت: کاراکتر «فرخ» واقعیت تاریخی ندارد و به‌نوعی ترکیبی از چندین شخصیت در زندگی مرضیه حدیدچی(دباغ) است که توسط نویسنده اثر در یک شخصیت خلق شده است.

او ادامه داد: مرضیه حدیدچی مدتی در زندان کمیته مشترک ساواک زندانی بود که با ۲ مامور ساواک روبه‌رو می‌شود، آن‌ها جزء شکنجه‌گران حدیدچی بودند که در کتاب خاطراتش نیز نام‌شان ذکر شده است، این ۲ مامور بخشی از کاراکتر «فرخ» را شامل می‌شوند و بخشی دیگر به اغتشاش‌ها و آشوب‌های کردستان، همدان و آذربایجان مربوط می‌شود. «فرخ» نماد بسیاری از این آشوبگران است تا به‌عنوان شخصیتی منفی و قدرتمند مقابل مرضیه حدیدچی قرار گیرد. بخشی از شخصیت «فرخ» دموکرات است و به‌نوعی می‌توان او را به عنوان سردسته تمام آشوبگری‌های موجود در سریال معرفی کرد و مقابله‌های او با مرضیه حدیدچی بسیار برای مخاطب جذاب خواهد بود.

بازیگر «گفت‌وگو با سایه» درباره بازی در نقش منفی و چالش‌های آن عنوان کرد: بزرگ‌ترین چالش نقش منفی دوست‌داشتنی نبودن آن از نظر مخاطب است، اما حضورش الزامی‌ست چرا که هرچه پلیدی بیشتر باشد، قدرت نیکی و خوبی بیشتر دیده می‌شود، بنابراین وقتی نقش منفی سریالی را بازی می‌کنید، باید آنقدر پلیدی را قدرتمند بازی کنید که نیکی خود را بیشتر نمایان کند.

این بازیگر افزود: سختی بازی در نقش منفی بار روانی برای گفتن بسیاری از جمله‌ها و انجام بسیاری از کارهاست که روی دوش بازیگر قرار می‌گیرد و باید در تنهایی آن را تجزیه کند تا بتواند باز هم به ادامه بازی بپردازد. مثلاً بسیاری از سپاهیان یزید در تعزیه میانه راه از بازی خارج می‌شوند و گریه می‌کنند، اما این فرصت برای بازیگر سریال وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه «فرخ» به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کند، مطرح کرد: چون «فرخ» آموزش‌های متعددی برای جاسوسی و شکنجه دیده، به زبان‌های بسیاری از جمله فارسی، انگلیسی، فرانسوی، ترکی و کردی مسلط است؛ فارسی که زبان مادری من است، زبان انگلیسی و فرانسوی را نیز بلد هستم و برای زبان ترکی نیز از دوستانم کمک گرفتم. البته باید گفت بخشی از سریال که من به زبان ترکی آذری صحبت می‌کنم کاملاً حذف شد.

فائزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره چگونگی بازی در این سریال خاطرنشان کرد: آشنایی دیرینه‌ای با پانته‌آ سیروس بازیگر و مشاور کارگردان سریال داشتم، او مرا به کارگردان معرفی کرد و من هم یک سکانس از بازی‌های پیشینم را برای ایشان ارسال کردم و در نهایت برای بازی در این سریال انتخاب شدم.

او درباره تفاوت این نقش با نقش‌های پیشینش تاکید کرد: بازی در نقش «فرخ» با دیگر بازی‌های من بسیار متفاوت است و می‌توان گفت که خوشبختانه هیچ کدام از نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده‌ام به یکدیگر ربطی ندارند. یکی از دلایلی که ایفای نقش در این کاراکتر را پذیرفتم سختی و متفاوت بودن آن با دیگر نقش‌هایم بوده است.

بازیگر «دوران عاشقی» در پایان درباره سریال «آتش در گلستان» خاطرنشان کرد: سریال «آتش در گلستان» با نگرشی هنری و در مدیوم سینمایی ساخته شده است. این سریال از جمله سریال‌های فاخری است که وقت و انرژی بسیاری را صرف خود کرده است؛ اما فکر می‌کنم چون در ساعت نامناسب و از شبکه پنج سیما پخش می‌شود، به خوبی دیده نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.