شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

حمایت بلاوجه رئیس شورای نمایش از فیلم موهن « علف‌زار»:

«علف‌زار» بی‌دلیل از ترکیب اکران کنار گذاشته شده است

حاشیه فیلم فجر-مرتضی شایسته

سینماپرس: مرتضی شایسته در رادیو گفت‌وگو گفت: روال بازبینیِ مجدد فیلم‌هایی که پروانه نمایش دارند، نادرست است و این موضوع هیچ‌گاه در دولت‌های قبلی اتفاق نیفتاده است.

به گزارش سینماپرس، برنامه سینما معیار با موضوع بررسی وضعیت اکران نوروز ۱۴۰۱، در ارتباط تلفنی با مرتضی شایسته (تهیه‌کننده و رئیس شورای صنفی نمایش) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
مرتضی شایسته در مصاحبه تلفنی با برنامه «سینما معیار» گفت: فیلم‌های سینمایی «علفزار» و «مرد بازنده» و «لامینور» و «موقعیت مهدی» و «روز صفر» و «قدغن» و «شادروان» از سمت شورای صنفی نمایش برای اکران در نوروز ۱۴۰۱ به سازمان سینمایی معرفی شدند.

وی با اشاره به این که شورای صنفی نمایش بر اکران «علفزار» تاکید دارد، افزود: این فیلم بدون ذکر دلیل از سمت سازمان سینمایی از ترکیب اکران کنار گذاشته شده است.

رئیس شورای صنفی نمایش در خصوص فیلم «لامینور»، اظهار داشت: داریوش مهرجویی بزرگِ سینمای ایران است و در سال‌های فعالیت خود متعدد مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: داریوش مهرجویی در طول فعالیت خود فیلم‌های سینمایی خوب و مختلفی را در سینمای ایران به اکران رسانده‌ است.

مرتضی شایسته افزود: شورای صنفی نمایش با انتخاب «لامینور» به نوعی از داریوش مهرجویی تقدیر کرده است و دوست داریم بگوییم که ما هوای آقای مهرجویی را داریم.

وی با بیان این که قرار نیست وزارت ارشاد فیلم تمدیدی برای پروانه نمایش را مجدد بازبینی کند، توضیح داد: سازمان سینمایی مدعی است که باید تمام فیلم‌هایی که در دولت قبل پروانه نمایش گرفته‌اند را مجدد بازبینی کند.

رئیس شورای صنفی نمایش تاکید داشت: روال بازبینیِ مجدد فیلم‌هایی که پروانه نمایش دارند، نادرست است و این موضوع هیچ‌گاه در دولت‌های قبلی اتفاق نیفتاده است.

وی در رادیو گفت و گو افزود: امیدواریم که آقایان فرجی و ایل‌بیگی رویه‌ی خود درباره بازبینی فیلم‌های دارای پروانه نمایش را تغییر دهند.

مرتضی شایسته اضافه کرد: امروز با سازمان سینمایی صحبت می‌کنیم و امید داریم که ۷ فیلم معرفی شده از سمت شورای صنفی نمایش را به اکران نوروز ۱۴۰۱ برسانیم.

وی تاکید داشت: فیلم سینمایی «لامینور» باید در نوروز ۱۴۰۱ اکران شود و آقای مهرجویی الان منتظر اکران است و وعده‌ی اکران را به مخاطبان خود ارائه داده است.

رئیس شورای صنفی نمایش در خصوص فیلم «سنتوری» افزود: پروانه نمایش «سنتوری» فقط دو روز قبل از تاریخ نهایی اکران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.