دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

امرالله احمدجو مطرح کرد؛

بالاترین حجم فیلمنامه‌های مرا کارهای دفاع مقدسی شکل می‌دهند

امرالله احمدجو

سینماپرس: امرالله احمدجو گفت که سه فیلمنامه سریال تاریخی به نام‌های «تولد»، «وقایع‌الاتفاقیه» و «صحرایی» آماده ساخت دارد.

به گزارش سینماپرس، امرالله احمدجو کارگردان سینما و تلویزیون درباره کارهای جدید خود به ثبت گفت: اگر شرایط لازم فراهم شود، می‌خواهم یک سریال دفاع مقدسی را جلوی دوربین ببرم که فیلمنامه این کار را سال ۶۶ به نگارش در آورده‌ام و «تولد» نام دارد.

وی افزود: این سریال احتمالا بیش از ۲۰ قسمت خواهد داشت. داستان نیز درباره افسری است که مجبور می‌شود در شهری مرزی از کودکان یک روزه در بیمارستانی مرزی نگهداری کند تا دشمن بعثی آنها را نکشند. درواقع داستان این سریال روزهای ابتدای جنگ را نشان می‌دهد.

این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که چرا این سریال تا به امروز جلوی دوربین نرفته است، گفت: این سناریو ابتدا در بنیاد فارابی تصویب و مورد تمجید نیز قرار گرفت و از سوی محمد بهشتی مدیر وقت فارابی حمایت هم شد ولی متاسفانه به خط تولید نرسید. سال ۸۱ معاونت سیما این فیلمنامه را خریداری کرد تا آن را جلوی دوربین ببرد، ولی باز هم این سریال به خط تولید نرسید. در ادامه راه باز هم دورخیزهایی برای ساخت فیلمنامه برداشته شد که متاسفانه همگی آنها بی‌نتیجه ماند ولی من ناامید نشده و به تلاش‌های خود ادامه خواهم داد چون فیلمنامه کار را بسیار دوست دارم.

احمدجو متذکر شد: البته ساخت این سریال منوط به اجازه داوود میرباقری کارگردان سریال «سلمان فارسی» است، چون هم اکنون مشغول همکاری با این فیلمساز در پروژه «سلمان فارسی» هستم.

به گفته وی، سرایل خودش در شهری مرزی جلوی دوربین خواهد رفت.

این فیلمساز تاکید کرد: بالاترین حجم فیلمنامه‌های مرا کارهای دفاع مقدسی شکل می‌دهند، چون این حوزه را از نزدیک لمس و تجربه کرده‌ام. از کارهای دیگرم فیلمنامه سریالی است که برای شبکه سه با عنوان «حقایق‌الاتفاقیه» نوشته‌ام و در این فیلمنامه به وقایعی که در دوره سلطنت ناصرالدین شاه رخ داده، توجه شده است.

احمدجو در پایان خاطرنشان کرد: فیلمنامه سریالی دیگر نیز برای شبکه سه دارم که «صحرایی» نام دارد و در آن نیز به وقایع صدر اسلام توجه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.