دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

سرپرست معاونت فرهنگی «بنیاد شهید و امور ایثارگران» خبر داد؛

امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۳ فیلم و سریال با موضوع شهدا در ۶ استان

بنیاد شهید

سینماپرس: مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های ساخت ۱۳ فیلم و سریال با موضوع شهدا در تهران و به صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس در ۵ استان کشور برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه ۸ اسفند در این مراسم که با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد گفت: رویکرد جدید معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشارکت در تولید محصولات فرهنگی است. دستگاه‌هایی که عضو شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و همچنین دستگاه‌هایی که در قانون وظایفی در حوزه فرهنگ برای آنان در نظر گرفته شده نیز باید در این مسیر همراه بنیاد باشند.
وی افزود: محتوا و گنجینه ارزشمندی از خاطرات و اسناد شهدا و ایثارگران در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران است که می‌تواند در مسیر تولید آثار فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد و برای تولید این آثار از تمام ظرفیت استان‌ها و همچنین مرکز استفاده خواهد شد.
در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه‌های ساخت سریال «ققنوس» با موضوع شهید عباس دوران با مشارکت استانداری، ارتش و صدا و سیما در استان فارس، ۲ سریال مربوط به مبارزات مرحوم خانم دباغ و سردار همدانی در استان همدان، یک سریال انیمیشن، سریال «زمانی برای مرد شدن» با موضوع دوران اسارت، سینمایی «گردان ما» و فیلم «بزرگراه» در استان اردبیل، سریال «پای درخت توت» با موضوع شهدای شاخص استان مازندران و فیلم سینمایی «پروانه‌ها یک روز زندگی می‌کنند» در استان مازندران، فیلم مستند «ثریا» با موضوع شهید آزاده ابوترابی در استان قزوین و سریال «شهید بهشتی» در تهران به امضا رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.