شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

غلامحسین لطفی:

وضعیت بازیگران در دوران قبل از کرونا هم خوب نبود/شاید یک درصد از بازیگران دستمزد خوب می‌گیرند و دیده می‌شوند

غلامحسین لطفی در نشست خبری فیلم سینمایی «نارگیل»

سینماپرس: بازیگر سریال «سه در چهار» گفت: نمی‌دانم مشکل کجاست، زمانی بود که می‌گفتیم سینما کاملا معطوف جوانان و کاراکترهای جوان شده اما امروز گاها می بینیم که نابازیگرانی در سنین بالا حضور دارند.

به گزارش سینماپرس، غلامحسین لطفی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر گفت: دیگر از پاسخ به این سوال خسته شده ام، اینکه بگویم مدت‌هاست به من پیشنهاد خوبی نشده برایم خسته کننده شده است، به شما قول می‌دهم اگر سال آینده هم با من تماس بگیرید کاری ندارم.

وی در همین رابطه ادامه داد: به طور کلی مگر چقدر در آثار سینمایی یا سریالی از حضور بازیگران پیشکسوت استفاده می شود، مگر چند نقش نوشته می شود که همه بخواهیم کار کنیم، نمی‌دانم مشکل کجاست، زمانی بود که می‌گفتیم سینما کاملا معطوف جوانان و کاراکترهای جوان شده اما امروز گاها می بینیم که نابازیگرانی در سنین بالا حضور دارند.

این بازیگر پیشکسوت در همین راستا اضافه کرد: البته که آنقدر نقشها کوتاه و بی اهمیت شده اند که طبیعتا اگر برخی کاراکترهای سن بالا را به بازیگران پیشنهاد بدهند آنها نمی پذیرند، به جایش نابازیگرها را با دستمزدهای کم وارد می کنند، به این شکل می شود که ما شاهد آن هستیم که سالهاست بازیگران پیشکسوت نقش قابل عرضی را بازی نکرده اند.

وی درباره وضعیت بازیگران در دوران کرونا تاکید کرد: وضعیت بازیگران در دوران قبل از کرونا هم خوب نبود، شاید برخی از افراد در اخبار هستند و همیشه روی تیتر می آیند، اما واقعیت بازیگری این نیست، شاید یک درصد از بازیگران دستمزد خوب می گیرند و دیده می شوند.

بازیگر سریال «سه در چهار» تعداد بازیگران بیکار و کم کار را بالا خواند و افزود: واقعیت بازیگری آنجاست که سالانه تعداد زیادی فارغ التحصیل بازیگری داریم، در کنار آن تعداد زیادی از بازیگران قدیمی بیکار هستند، تعداد آثار هم کم نیست اما ما شاهد آن هستیم که تعداد محدودی بازیگر در آثار حضور دارند.

لطفی در همین رابطه خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل آنجاست که شاید کارگردانان و تهیه کنندگان اهمیت ندهند اما وقتی یک بازیگر سالانه در چندین کار دیده می شود دیگر باورپذیری اش برای یک کاراکتر از بین می رود، به طور کلی مگر برخی افراد چقدر توان دارند که طی یک سال چندین نقش قبول می کنند. من از نسلی هستم که باید برای هر نقش مدتها زحمت می کشیدید، اما امروز انگار این مسائل اهمیتی ندارند.

نظرات

  • ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۱:۵۲
    0 0
    تیترو عوض کردن مشکلی را حل نمیکند عزیزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.