یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

چگونگی تولید آثار سالم پلتفرم ها/۵

توکلی: الگوی مبتذل به وجود آمده در شبکه نمایش خانگی که مدیران دولت قبل سبب ساز آن بودند باید به دست نیروهای متعهد، ولایتمدار و انقلابی درهم بشکند

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: الگوی مبتذل به وجود آمده در شبکه نمایش خانگی که مدیران دولت قبل سبب ساز آن بودند باید به دست نیروهای متعهد، ولایتمدار و انقلابی درهم بشکند و این اتفاق نمی افتد مگر آنکه تمامی کسانی دیدگاه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را درک کرده اند و به آن ایمان دارند در کنار مدیریت جدید ساترا باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «درساژ» و «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دور از ذهن نبود که تلاش ۴-۵ سال آخر مدیریت دولت قبلی همه مسائل را به سمت ابتذال ببرد و الگویی از ابتذال در سینما و شبکه خانگی با هماهنگی مدیران بالادستی صدا و سیما به وجود آورد.

وی ادامه داد:بی تردید پشت حوادثی که در این حوزه رخ داده عقیده و دیدگاه هایی وجود داشته است که توانستند چند سال پیاپی علیرغم تمامی انتقادات نیروهای انقلابی و هنرمندان متعهد مقاومت کنند و کارهای خود را به سرانجام برسانند.

توکلی سپس با بیان اینکه در شرایط بغرنج کنونی انتخاب یک مدیر برجسته مثل مقیسه عالی است تصریح کرد: آنچه مهم است اینکه ایشان به تنهایی قادر نیست در مقابل این شرایط خاص راهکار جدید ارائه کند چون ابزاری در اختیار ندارد جز همان مجوزهایی که می دهد. از این رو بخشی از نیروهای فرهنگی که فرهنگ جامعه را می شناسند و شرایط کنونی را درک می کنند و دیدگاه های اصولی برای بازسازی حوزه فرهنگی دارند باید به طور مستقیم یا غیرمستقیم در کنار مدیریت جدید قرار بگیرند و نه تنها راهکار پیشنهاد بدهند بلکه از وی حمایت بکنند.

این سینماگر تأکید کرد: مقیسه مسئولیت سختی دارد و بی شک این مسئولیت خطیر و سنگین را در این اوضاع بحرانی کنونی تنها به دلیل تقوای ذاتی اش پذیرفته است. از این رو همه نیروهای انقلابی و هنرمندانی که دل در گرو انقلاب دارند باید از وی با جان و دل و تمام قوا حمایت کنند تا آن ها به سمت شکست نروند.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: ما نباید فراموش کنیم همچنان انبوهی از پول در اختیار کسانی است که در شبکه خانگی حکومت می کنند و قطعا سعی می کنند جلوی مقیسه ایستادگی کنند. نیروهای انقلابی باید تدبیری برای مقابله با این افراد داشته باشند تا ان شاالله با تولید آثار سالم و ارزشمند شبکه نمایش خانگی از وضعیت بحرانی و ابتذال مفرط کنونی اش خارج شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.