جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

کارگردان «۲۸۸۸»:

«۲۸۸۸» از نگاه خود ما بیشتر یک فیلم «عاشقانه» است!

فیلم سینمایی ۲۸۸۸

سینماپرس: علی‌اکبر حیدری یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «۲۸۸۸» با تأکید بر گرفتن بازخوردهای خوب از رونمایی این فیلم در جشنواره تأکید کرد برای اکران عمومی تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.

به گزارش سینماپرس، علی‌اکبر حیدری که در کنار کیوان علیمحمدی کارگردانی ۲ فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» و «۲۸۸۸» از آثار رونمایی‌شده در جشنواره فیلم فجر دوره‌های سی‌وهشتم و چهلم را برعهده داشته است، در گفتگو با مهر درباره شرایط اکران عمومی این آثار توضیح داد: حتماً قصد ما اکران فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» است چراکه اساساً لازمه خاصیت این فیلم، دیده‌شدن بر پرده سینماست. فیلمی که درباره تاریخ سینما و فیلم‌های ایرانی به یادگار مانده در تاریخ سینماست، باید روی پرده دیده شود. اما درباره زمان اکران این فیلم هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم و باید همچنان در این زمینه گفتگو کنیم.

وی افزود: ترکیب فیلم‌های نوروز که قطعی شده و اساساً هم صف اکران در شرایط فعلی بسیار شلوغ است پس باید ببینیم در این شرایط چه زمانی می‌توانیم این فیلم را اکران کنیم.

این کارگردان ادامه داد: هر چه تعداد فیلم‌های مانده در صف هم بیشتر شود، احتمالاً اکران آن‌ها هم دشوارتر می‌شود. مناسبات اکران هم مناسبات پیچیده‌ای است که شخصاً واقعاً از آن سر در نمی‌آورم و فکر هم نمی‌کنم خیلی‌ها از آن مطلع باشند.

وی تأکید کرد: بازخوردهایی که از رونمایی «سینما شهر قصه» در جشنواره فیلم فجر سال ۹۸ گرفتیم، بسیار خوب بود و برمبنای همان بازخوردها احساس می‌کنیم این فیلم می‌تواند اکران موفقی هم در سینماها داشته باشد اما اینکه چه زمانی می‌تواند شرایط اکران مناسبی داشته باشد را هنوز نمی‌دانیم. ترکیب اکران نوروز ۱۴۰۱ هم خیلی زودتر از همیشه مشخص شد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط به چه سمتی خواهد رفت.

کارگردان «۲۸۸۸» درباره اکران این فیلم و احتمال تغییر آن نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره چهلم هم گفت: فکر نمی‌کنم تغییری در این فیلم داشته باشیم. به نظر ما بازخوردها نسبت به این فیلم هم آنگونه بود که انتظار داشتیم. «۲۸۸۸» فیلمی متفاوت از سینمای جنگ است و شاید به مفهوم مرسوم، فیلمی در ژانر دفاع مقدس هم نباشد و از نگاه خود ما هم بیشتر یک فیلم «عاشقانه» است.

وی افزود: آن‌هایی که در جشنواره با تصویر تماشای یک فیلم دفاع مقدسی به تماشای این فیلم نشستند، فیلم کمی با تصورات‌شان متفاوت بود اما آن‌ها که بدون پیش‌فرض و واسطه با فیلم ارتباط برقرار کردند، فیلم را دوست داشته‌اند. لااقل بازخوردهایی که ما در ایام جشنواره گرفتیم اینگونه بود و به همین دلیل هم احساس نمی‌کنیم که فیلم نیاز به تغییر خاصی برای اکران عمومی داشته باشد.

حیدری در پایان درباره برنامه‌ریزی برای زمان اکران «۲۸۸۸» هم گفت: هنوز برای اکران این فیلم هیچ برنامه‌ریزی‌ای نداشته‌ایم چرا که هنوز به نظرمان زمان در اختیار داریم. فیلم باید پروانه نمایش دائمی هم دریافت کند چراکه در ایام جشنواره پروانه موقت داشتیم و طبیعتاً طی کردن این فرآیند هم زمان‌بر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.