یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

به یاد علی سلیمانی؛

«سلیمانی» استعدادی درخشان و خادم ائمه اطهار (ع)/ سینماگران از فراق این بازیگر می گویند

علی سلیمانی-هاشمی-بقایی

سینماپرس: نوروز ۱۴۰۱ در حالی از راه می رسد که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد علی سلیمانی یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در مرداد سال ۱۴۰۰ به علت ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت. همزمان با سال نو ۲ تن چهره های شناخته شده سینما سیدجواد هاشمی و بهروز بقایی از او برایمان گفتند.

به گزارش سینماپرس علی سلیمانی متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بازیگر، مجری و طراح دکور ایرانی بود. وی مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران را داشت. اولین کار سینمایی اش «سفر بخیر» به کارگردانی داریوش مودبیان بود. سلیمانی عضو ثایت تیم فوتبال هنرمندان بود و همچنین از سال ۱۳۷۰ به تدریس کاراته و بازیگری پرداخت. وی همچنین به عنوان دستیار کارگردان با پرویز شیخ‌طادی و بهروز بقایی همکاری داشته‌ است. از جمله آثار وی می‌ توان به «دروازه ساعات» اثر سید جواد هاشمی، «داستان یک شهر» اثر اصغر فرهادی، «روشن‌تر از خاموشی» اثر حسن فتحی و «وضعیت سفید» اثر حمید نعمت‌الله اشاره کرد.

علی سلیمانی از اواسط مرداد ۱۴۰۰ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد؛ متاسفانه بخش زیادی از ریه های وی را این ویروس درگیر کرده است و پزشکان در مسیر درمان او را در وضعیت بیهوشی مصنوعی قرار دادند. در نهایت صبح روز پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ این بازیگر ۵۰ ساله بخاطر وخامت حال ناشی از ویروس کرونا، دار فانی را واع گفت.

هنرمندان مطرحی همچون: سیدجواد هاشمی و بهروز بقایی در آستانه نوروز ۱۴۰۱ در فراق این هنرمند پیشکسوت سینمای کشور با سینماپرس گفتگو کردند و از او برایمان گفتند.

*****************

سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون که یکی از دوستان نزدیک زنده یاد علی سلیمانی بود و با وی همکاری های متعددی داشت به سینماپرس گفت: علی از دوره نوجوانی با من بود و در کانون حر یکی از استعدادهای درخشان جنوب شهر تهران از منطقه جوادیه محسوب می شد.

وی ادامه داد: هر کسی او را می شناخت تصدیق می کرد علی انرژی فوق العاده ای دارد و شادمانی زائدالوصفی به کسانی که مخاطبش می شدند می دهد. ثانیه ها و لحظات در کنار او احساس نمی شد.

هاشمی یادآور شد: من تنها کسی بودم که تا لحظه عروجش بالای سرش بودم؛ علی یک بار برگشت با همه خداحافظی کرد و سپس پر کشید و من واقعاً متأسفم که دیگر این هنرمند نازنین و رفیق خوب را در کنار خود ندارم.

این کارگردان سینما سپس با اشاره به خاطراتی از زنده یاد سلیمانی اظهار داشت: خاطرات خوب از علی زیاد است که تعریف حتی بخشی از آن مثنوی هفتاد من می شود. اما اجرای نمایش های نذری در شب های ماه مبارک رمضان که بیش از ۲۰ سال با گروه یتیمان کوفه ادامه داشت زیباترین خاطراتی است که از علی دارم.

وی افزود: علی برای امیرالمومنین حضرت علی (ع) به صورت نذری و بی حقوق کار می کرد و در واقع زکات هنرش را به این صورت پرداخت می کرد. او جزو هنرمندانی بود که هیچ گاه به آنچه حقش بود نرسید و جزو چهره هایی بود که وقتی رفت مردم به عظمتش پی بردند؛ بعد از پر کشیدنش بود که بسیاری متوجه شدند او چقدر کار خیر می کرد، چقدر مجانی بچه ها را آموزش می داد و دهه هایی از زندگی پر ثمرش را رایگان برای ائمه اطهار (ع) اجرای تئاتر داشت چرا که عاشق و خادم ائمه اطهار (ع) بود.

بهروز بقایی بازیگر و کارگردان سینما که سابقه چندین همکاری با زنده یاد علی سلیمانی را داشت و این هنرمند فقید در چند اثر دستیاری وی را بر عهده داشت به سینماپرس گفت: علی سلیمانی هنرمندی به واقع مستعد و کوشا بود. او انسانی بسیار دانا، خوش اخلاق و خوش رو بود.

وی ادامه داد: علی از جمله هنرمندانی بود که نسبت به کارش نگرش حرفه ای داشت و در تولیدات کمک حال فکری بسیار خوبی بود و ایده هایی می داد که من با جان و دل از آن استقبال می کردم. او بازیگر و دستیار توانایی بود و با دقت و وسواس زیادی کارش را انجام می داد و هرگز نمی گذاشت در کارش مشکلی پیش بیاید.

بقایی در پایان این گفتگو افزود: فقدان علی ضایعه بزرگی برای سینما و تلویزیون و تئاتر ایران محسوب می شود اما آثار وی و یادش همواره در اذهان جاودان خواهند ماند. من از رسانه خوب سینماپرس متشکرم که در سال نو یادی از این هنرمند عزیز کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.