یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی:

اکران نوروزی ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود

سالن سینما؛ گیشه؛ فروش بلیط؛ کرونا

سینماپرس: مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، گفت: اکران فیلم‌های نوروز ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز می‌شود و در انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی، توجه ویژه‌ای به سینمای کودک و نوجوان خواهیم داشت.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت اکران نوروز ۱۴۰۱، گفت: در حال حاضر حدود ۲۱ فیلم سینمایی درخواست حضور در اکران نوروز سال ۱۴۰۱ را داده‌اند که از این بین تعدادی برای سبد اکران نوروزی سینمای ایران انتخاب می‌شوند.

وی درباره روند اکران نوروزی در سال‌های گذشته، خاطر نشان کرد: به علت تعطیلی سینمای ایران در ماه‌های ابتدای امسال، در نوروز سال جاری، اکران نوروزی نداشتیم. در سال‌های قبل از شیوع کرونا، حدود هفت فیلم برای اکران نوروزی در نظر گرفته می‌شد؛ اما در حال حاضر بخاطر وضعیت کرونا، امکان این وجود ندارد که هفت فیلم در سبد اکران نوروزی، نمایش داده شود.

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، درباره پردیس سینمایی «باغ کتاب» که در سال‌های گذشته یکی از سینماهای سرگروه اکران بود، گفت: در سال‌های قبل ما در اکران‌ها و به خصوص اکران‌های نوروزی پردیس سینمایی «باغ کتاب» را به عنوان سینمای سرگروه داشتیم که متأسفانه این سینما بخاطر برخی از اختلافات در حال حاضر تعطیل شده است. ما در سازمان سینمایی تلاش بسیاری انجام دادیم تا این پردیس سینمایی قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر به چرخه نمایش فیلم بازگردد؛ اما تمام تلاش‌هایمان بی‌نتیجه ماند و در حال حاضر پردیس سینمایی «باغ کتاب» همچنان تعطیل است.

فرجی درباره زمان نمایش فیلم‌ها اکران نوروزی، اعلام کرد: با توجه به تصمیمات گرفته شده، اکران نوروزی ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم که در اکران نوروزی سال ۱۴۰۱ سبدی متنوع از ژانرهای مختلف داشته باشیم و حتماً به سینمای کودک و نوجوان نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت. با توجه اینکه شیوع ویروس کرونا همچنان در کشور ادامه دارد و در چند روز اخیر وضعیت، بحرانی شده است، تنها ۵۰ درصد از ظرفیت سالن‌های سینمایی در اکران نوروز ۱۴۰۱ استفاده می‌شود و افزایش ظرفیت به بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا بستگی دارد. در حال حاضر شهرهایی که درگیری شدیدی با کرونا دارند، تنها از ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌های سینمایی استفاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.