شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو/۵

زاهدی: پرداخت ارقام ناچیز در مناسبت های مختلف زننده ترین کاری است که می توان انجام داد!/ سینماگران رسیدگی جدی می خواهند

حسن زاهدی صدابردار

سینماپرس: حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما در خصوص وضعیت بحرانی معیشتی سینماگران و مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو گفت: پرداخت ارقام ناچیز در مناسبت های مختلف زننده ترین و توهین آمیزترین کاری است که می توان انجام داد! برای یکایک مسئولان متأسفم که سینماگران را گدا و فقیر فرض کرده اند و با این ارقام ناچیز آن ها را تحقیر کرده و این کار ناپسندشان را در بوق و کرنا هم می کنند!

صدابردار فیلم های سینمایی «گینس» و «خاک آشنا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی رسیدگی عاجل و جدی به وضعیت وخیم معیشتی ناشی از بیکاری و خانه نشینی سینماگران به ویژه در بحران کرونا است. سینماگران رسیدگی جدی می خواهند؛ پولی که به حساب سینماگران می ریزید به اندازه تهیه یک کیسه برنج نیست و معلوم نیست مدیران با چه تدبیر و درایتی اینطور سرخوشانه عملکردشان را با شوآف و تبلیغات، رسانه ای هم می کنند!

وی ادامه داد: اگر مدیران سینمایی هوای سینماگران را نداشته باشند چه کسی باید به فریاد سینماگران مظلوم و بخت برگشته برسد؟ متأسفانه وضعیت معیشتی سینماگران فاجعه بار شده و بخش کثیری از همکاران ما دیگر حتی با سیلی هم نمی توانند صورت خود را سرخ نگه دارند.

زاهدی تأکید کرد: مدیران موظفند حرمت سینماگران را رعایت کنند. به جای هزینه های چندین میلیاردی برای برگزاری جشنواره های خنثی و بی خاصیت پول آن ها را به سینماگران بدهند. مگر ما در سینمای ایران چند سینماگر داریم؟ جامعه سینمایی کشور به جز عده ای محدود سلبریتی هایی که درآمد نجومی دارند نیازمند شده و اگر مدیران می خواهند اثبات کنند که دغدغه رسیدگی به مشکلات و معضلات سینماگران را دارند باید بدون شوآف و شعار و پروپاگاندای رسانه ای به فکر رفع بحران زندگی سینماگران باشند.

این سینماگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو وضعیت سینمای ایران را فراتر از بحرانی خواند و تأکید کرد: متأسفانه همه چیز در سینمای ما به شدت به هم ریخته شده است. هیچ چیز درست سر جای خود قرار ندارد. به عنوان مثال ما در جشنواره چهلم فجر شاهد فجایعی بودیم که صدای انتقاد و اعتراض خیلی ها را بلند کرد. یکی از فاجعه ترین بخش های آن هم داوری های اشتباه بود؛ بنده به عنوان یک کارشناس صدا عنوان می کنم سیمرغ حق صدابردار فیلم «دسته دختران» بود که به اشتباه به صدابردار «موقعیت مهدی» دادند! این اتفاقات حال سینما را بد می کند و باید از این رفتار غیر حرفه ای دست کشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.