شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

علی سرتیپی:

بعید می‌دانم اکران نوروزی در هفته دوم اسفند آغاز شود چون هنوز فیلم‌ها برای اکران مشخص نشده‌اند

علی سرتیپی در نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک»

سینماپرس: غلامرضا موسوی، علی سرتیپی و سجاد نوروزی، معتقدند اکران نوروزی برای رونق دادن به وضعیت بی رمقِ فعلی سینمای ایران، بسیار اهمیت دارد و فیلم‌های آن به‌زودی باید مشخص شوند و خیلی فوری و سریع، روی پرده بروند.

به گزارش سینماپرس،علی سرتیپی، تهیه‌کننده و مدیر پردیس سینمایی کورش، به آغاز زودهنگام اکران نوروزی خوشبین نیست و تاکید می‌کند: «می‌گویند اکران نوروزی در هفته دوم اسفند آغاز می‌شود اما بعید می‌دانم این‌گونه شود، چون هنوز فیلم‌ها برای اکران مشخص نشده‌اند و فکر می‌کنم دست‌کم با یک هفته تاخیر در این زمینه مواجه می‌شویم.»

چه فیلم‌هایی باید در سبد اکران نوروزی قرار بگیرند؟

شورای صنفی نمایش به متقاضیان اکران نوروزی گفته تا آمادگی خود را برای نمایش فیلم‌ها اعلام کنند. تاکنون نیز فیلم‌های «شیشلیک»، «روز صفر»، «لامینور»، «مجبوریم»، «ملاقات خصوصی»، «انفرادی» و ... به عنوان درخواست کنندگان جدی اکران، خود را معرفی کرده‌اند؛ آیا از میان این گروه متقاضی، می‌توان فیلم‌های مناسبِ نمایش در سالِ نو خورشیدی را دستچین کرد؟

سرتیپی، درباره نحوه چینش فیلم‌ها در بسته اکران نوروزی می‌گوید: «هرچند در حال‌ حاضر در پیک کرونا هستیم، ولیکن امیدواریم در روزهای آینده اوضاع بهبود پیدا کند، به همین دلیل در نوروز و با توجه به این‌که بلافاصله پس از آن، ماه رمضان را داریم، باید فیلم‌هایی را به اکران دربیاوریم که پاسخگوی رمضان هم باشند و به نظر من فیلم‌های جشنواره امسال می‌توانند در لیست قرار بگیرند. حتما به یک فیلم کمدی خوب نیاز داریم، در کل فیلم‌هایی باید اکران شوند که سینما را از بحران خارج کنند.»

این تهیه‌کننده سینما ادامه می‌دهد: «برای شرایط فعلی سینمای ایران، فیلم خوب نیاز است و خیلی تفاوتی ندارد که فیلم در چه سالی تولید شده است.»

سرتیپی: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ماه رمضان، آغاز می‌شود. برای همین، باید فکری برای اکران‌های شبانگاهی (بعد از افطار تا قبل از سحر) کرد؛ اگر غیر از این باشد، اصلا شرایط، جوابگو نیست

مدیر پردیس سینمایی آزادی در واکنش به این سوال که آیا همه ژانرها مخاطب دارد یا فقط کمدی مورد استقبال قرار می‌گیرد، پاسخ می‌دهد: «با این صحبت که می‌گویند مخاطبان دنبال کمدی هستند به شدت مخالفم، ما چیزی به مخاطب ارائه ندادیم، باید اول به مخاطب تنوع ژانر ارائه دهیم، بعد از او توقع داشته باشیم که حق انتخاب داشته باشد و سمت آن برود و اگر فیلم باکیفیت غیر کمدی ساختیم و مخاطب از آن استقبال نکرد، باید دنبال علت ماجرا باشیم. یک عده بی‌سواد می‌خواهند بگویند سطح سلیقه مخاطب بسیار نازل است، ولی اصلا این‌گونه نیست.»

او درباره اکران فیلم‌های غیرکمدی ادامه می‌دهد: «ما فیلم‌های غیر کمدی زیادی داریم که قطعا مورد استقبال قرار می‌گیرند، مانند «موقعیت مهدی»، «روز صفر»، «ملاقات خصوصی»، «مرد بازنده» و «علف‌زار» که مطمئنم مخاطبم به تماشای آن‌ها می‌نشیند. یا در سال‌های گذشته «متری شیش و نیم»، «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» را داشتیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. این فیلم‌هایی که نام بردم، کم فروختند؟ پس چرا عده‌ای می‌گویند مخاطب فقط کمدی می‌پسندد؟ این طرز تفکر کاملا اشتباه است، از فیلم خوش ساخت غیر کمدی کاملا استقبال می‌شود. اشتباه این است که فکر می‌کنیم هرچیزی بسازیم مخاطب آن را تماشا می‌کند، در صورتی که اصلا این‌گونه نیست.»

*خبرآنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.