دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

هادی حجازی‌فر مطرح کرد؛

تکنیک بازیگری‌ام در «موقعیت مهدی» توکل بود

هادی حجازی فر در نشست خبری فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»

سینماپرس: هادی حجازی‌فر درباره سنگ‌اندازی‌ها در ساخت سریال «عاشورا» و نسخه سینمایی آن «موقعیت مهدی» بیان کرد که در این کشور کار ساده می‌خواهند و اینکه صرفا یادواره برگزار کنیم.

به گزارش سینماپرس، هادی حجازی فر کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» در حاشیه اکران این فیلم در خانه جشنواره درباره ژانر این فیلم و اینکه فضای آن ضدجنگ بوده است یا خیر؟ اظهار کرد: ما این داعیه را داریم که دفاع کردیم. نباید اثر آزاردهنده باشد به نظرم باید همه چیز کنار هم گفته شود و به تصویر کشیده شود.

وی درباره ساخت اثر درباره شهید باکری گفت: این علاقه شخصی من بود، این افراد را به‌خوبی می‌شناسم، پدرم در این لشکر بوده است، دو عمویم شهید شده‌اند، آشنایان من در لشکر عاشورا بوده‌اند، تمام لحظات اضطراب جنگ را در مقام کودک تجربه کرده‌ام و چون اینها را می‌شناسیم ناراحت می‌شوم که به شاعرانگی اینها توجه نمی‌شود.

حجازی‌فر درباره نقش مهدی باکری و چگونگی ایفای آن هم گفت: تکنیک بازیگری ام توکل بود چون اینقدر کار داشتم که نمی‌دانستم چه می‌کنم.

وی درباره یکی از سخنان خود که گفته بود دیگر کاری در حوزه دفاع مقدس نمی‌سازد و اینکه چقدر واقعی بوده است، عنوان کرد: آن موضع‌گیری واقعی بود مگر اینکه کاری درباره دفاع مقدس بسازم که در آن نه اسلحه باشد نه انفجار.

کارگردان «موقعیت مهدی» درباره ادامه ساخت چنین آثاری تصریح کرد: من برخلاف نقش‌هایم به شدت احساساتی هستم و می‌توانم درباره حس‌هایی که تجربه کرده‌ام اضطراب‌هایی که مادرم دیده است، عشقی که بین پدر و مادرم برقرار بود و جنگ باعث دوری ما شد بنویسم و بسازم. من قسم می‌خورم این آدم‌ها بیش از همه کسانی که زنده ماندند عاشق زندگی بودند.

وی درباره حضور برادرش در نقش حمید باکری یادآور شد: وحید ما بازیگر تئاتر است، سال‌ها کار می‌کند من هم تلاش کردم بازیگر شبیه‌تر پیدا کنم که نشد.

کارگردان سریال «عاشورا» درباره اولین ساخته خود که کار سختی هم بود اظهار کرد: من به شدت تجربی و کله خرابم و به قلبم رجوع می‌کنم. امیدوارم راه برای کارهایی از این دست باز شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ممیزی نسخه سریالی آن یادآور شد: زمانی ما آیتم‌هایی برای تلویزیون می‌ساختیم و هر شبکه ای ممیزی خود را داشت. من اصلاً آدمی نیستم که از کسی تشکر کنم و اتفاقاً خیلی دوست داشتم تشکر کنم از کسانی که کمکمان نکردند چون اسامی شان از آنها که کمک کردند خیلی بیشتر می‌شد اما حرف درست را باید گفت اگر آقای جبلی پشت کار نبود این فیلم ساخته نمی‌شد و امیدوارم همین روند را حفظ کند.

وی درباره سنگ اندازی ها نیز گفت: در این کشور دوست دارند کار ساده انجام شود و اینکه بنشینیم یادواره برگزار کنیم. من چون بازیگر بودم از این هم سواستفاده کردم و هر اتفاقی می‌افتاد مصاحبه می‌کردم تا کار جلو برود.

حجازی فر درباره رتبه بالای فیلم در آرای مردمی هم گفت: از اول بحثمان بود که کار را برای مخاطب باید ساخت نه اینکه من در خلوت خودم آن را ببینم. اگر کار خوب ساخته شود مردم کمک می‌کنند.

وی در پایان درباره حساسیت خانواده شهدا نسبت به این آثار بیان کرد: این یکی از بزرگترین موانع این کارهاست چون نگران هستند و من خیلی ممنونم از احسان باکری و خانم مدرس که کنار ما بودند. من در پروژه‌های این چنینی بودم و می دانم که این خانواده‌ها پر از سوءتفاهم هستند به خاطر تجربیاتی که شاید پیش از این داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.