دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

حمید ابراهیمی مطرح کرد؛

کشف راز نامه عاشقانه یک شهید در«یک ماه، هزار آسمان»

حمید ابراهیمی در فیلم تلویزیونی خانه پدرم  ساخته کامران قدکچیان محصول سیمافیلم و آخرین بازی زنده یاد عسل بدیعی

سینماپرس: حمید ابراهیمی کارگردان نمایش «یک ماه، هزار آسمان» درباره ویژگی‌های این نمایش که اثری درباره شهدای مدافع حرم است، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، حمید ابراهیمی نویسنده و کارگردان نمایش «یک ماه، هزار آسمان» که در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره اجرای این نمایش در برج آزادی به مهر گفت: «یک ماه، هزار آسمان» را سال گذشته برای اجرا در تالار وحدت پیشنهاد دادم ولی در آن زمان آقای پارسایی کارشان را در وحدت اجرا کردند و امکان اجرای این نمایش فراهم نشد. سالن برج آزادی ممکن است از لحاظ مکانی مناسب نباشد اما سالن تئاتر بسیار درجه یکی دارد و همکاران برج هم بسیار با هنرمندان همراه هستند. طی صحبت‌هایی که با آقای افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی داشتم ایشان اجرا در برج آزادی را به من پیشنهاد دادند که من هم پذیرفتم. همچنین نهادهای زیادی مانند بنیاد شهید قرار بود از کار ما حمایت کنند که متأسفانه همه شأن جا زدند. این روزها همه راجع به شهدای جنگ و مدافع حرم و مضامین دفاع مقدسی حرف می‌زنند و به هنرمندان پیشنهاد کار در این زمینه‌ها می‌دهند اما در نهایت هیچ نهادی پشت کار نمی‌ایستد.

وی ادامه داد: من این کار را دلی و با همراهی عوامل و بازیگران خوب نمایش به صحنه بردم. با آقای مسافرآستانه هم که از قبل صحبت کرده بودیم و ایشان با نمایش نیز آشنا بود از این رو قرار بر این شد که «یک ماه، هزار آسمان» در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر حضور داشته باشد.

ابراهیمی درباره ویژگی‌های نمایش یادآور شد: «یک ماه، هزار آسمان» درباره شهدای مدافع حرم است و ماجرای شهیدی است که در یک نامه عاشقانه که بعد از شهادتش به صورت اتفاقی پیدا می‌شود محل شهادت خودش و تعدادی از همرزمانش را با زبان ستاره‌ها و کدهای عاشقانه ای که به همسر ستاره شناسش می‌دهد، مشخص می‌کند. در این میان بعد از یافتن پیکر این شهید، پدر همسرش که رابطه خوبی از لحاظ فکری با او نداشته و قصد دارد نماینده مجلس شود، می‌خواهد از این نامه و دامادش برای رسیدن به قدرت سوءاستفاده کند اما در نهایت دختر این اجازه را به او نمی‌دهد و پدر نیز رد صلاحیت می‌شود. نمایش داستانی پیچیده دارد به همین دلیل اثری دیدنی است و مخاطبانی هم که به دیدن نمایش نشسته‌اند کار را دوست داشتند.

وی در پایان درباره گروه بازیگران نمایش توضیح داد: بازیگران این اثر نمایشی سیروس اسنقی، بیتا خردمند، حامد آقایی، پژمان کاشفی، ندا قاسمی، فیروز حیدرزاده، اهورا ابراهیمی، رضا روستا هستند. پیش از این نیز حسین سحرخیز در نمایش بازی می‌کرد که متأسفانه مبتلا به کرونا شد و مجبور شدم خودم در نقش ایشان بازی کنم چون در این فرصت کم کسی را نمی‌توانستم جایگزین وی کنم. طراحی صحنه و لباس نمایش را هم مریم نیک روش برعهده دارد که سال هاست با هم همکاری می‌کنیم. نمایش اثری روایی است و با تغییرات نور و جابه جایی بازیگران فرم و ابزاری که در صحنه داریم، صحنه‌های مختلف کار را می‌سازیم.

نمایش «یک ماه، هزار آسمان» از ۱۷ تا ۲۵ بهمن ماه در قالب چهلمین جشنواره تئاتر فجر در برج آزادی به صحنه می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.