شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

روی آنتن شبکه چهار؛

قسمت جدید «سینما ملت» پخش شد

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: قسمت جدید «سینما ملت» شب گذشته روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

به گزارش سینماپرس، قسمت چهارم از سری برنامه‌های «سینماملت» در ساعات پایانی روز پنجم برگزاری چهلمین جشنواره فجر از محل برگزاری جشنواره مذکور با بخش ها و آیتم ها متنوع به صورت زنده پخش شد.

آیتم «اتفاق کارگردانی» این برنامه در بخش اول خودش، میزبان امید شمس، پیام احمدی و ایمان شمس از دست‌اندرکاران تولید فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» بود.

امید شمس کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» در این بخش گفت: یکی از کاراکترهای فیلمنامه ملاقات خصوصی را با الهام از شخصیت برادرم که یکی از قوی‌ترین مردان ایران به حساب می‌آید، نوشتم و خلق کردم. در مرحله انتخاب بازیگر خیلی تلاش کردم که شخص مناسبی را برای ایفای نقش کاراکتر مذکور انتخاب کنم اما در این امر موفق نبودم. بنابراین به خودم گفتم چرا ایمان (برادرم) این نقش را ایفا نکند؛ البته ایمان بازیگر نبود پس مدتی با او تمرین کردیم تا توانایی ایفای نقش مورد نظرمان را پیدا کند.

او افزود: در طول مدت زمان تمرین بازیگریِ ایمان، همچنان به دنبال بازیگر مناسب برای ایفای نقش کاراکتر مورد نظرم می‌گشتم زیرا امید چندانی به آمادگی برادرم برای نقش‌آفرینی در یک اثر سینمایی نداشتم.

ایمان شمس بازیگر فیلم ملاقات خصوصی در ادامه گفت: بخشی از کاراکتر فیلم ملاقات خصوصی با شخصیت من کاملا تطبیق داشت. من یکی از افرادی بودم که در سری مسابقات قوی‌ترین مردان ایران شرکت می‌کردم و می‌دانم با توقف پخش مسابقه مذکور بسیاری از ورزشکاران که در آن شرکت می‌کردند، به نوعی ناکام ماندند و در زندگی به راه‌های بد کشیده شدند. من نیز تا اندازه‌ای تبعات توفق پخش مسابقه قوی‌ترین مردان ایران را در زندگی خودم حس کردم.

پیام احمدی‌نیا یکی دیگر از بازیگران فیلم ملاقات خصوصی گفت: همکاری من با امید شمس خیلی خوب بود. امید به عنوان یک کارگردان روی همه چیز، حتی نحوه کار هنروران حساس و سخت‌گیر است. او در جریان فیلمبرداری فیلم ملاقات خصوصی بارها با ریزبینی و دقت به من گوشزد کرد که نقش کامران را لاتی بازی نکنم.
امید شمس در ادامه بررسی فیلم ملاقات خصوصی با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد استقبال خوب تماشاچیان از اثرش بوده است، گفت: میزان استقبال از اولین فیلم‌های کارگردانان، میزان موفقیت فیلمسازان در جذب مخاطب را نشان می‌دهد و سرانجام آنها در عرصه سینما را مشخص می‌کند.

احمدی‌نیا صحبت کارگردان فیلم ملاقات خصوصی درباره میزان استقبال از فیلم مذکور در روزهای گذشته را تأیید کرد و گفت: یکی از دلایل من برای ایفای نقش در فیلم ملاقات خصوصی این بود که من، نادر و هوتن شکیبا در همان پلان اول با هم هماهنگ شدیم. برخی از بازیگران در زمان بازی در یک فیلم با سایر همکارانشان هماهنگی چندانی ندارند.

این بازیگر بیان کرد: به نظر من تمام قطعات پازل فیلم ملاقات خصوصی درست چیده شده بودند. فیلمنامه این فیلم خوب بود.

امید شمس در پاسخ به این سؤال که آیا ساخت فیلم ملاقات خصوصی کاری پر ریسک بوده است؟ گفت: بله. من پیش از این یک کار مستند ساختم و در جریان تولید آن از زندان زنان بازدید کردم.

وی تصریح کرد: ما در جریان بازدید از زندان زنان با دختری آشنا شدیم که در پی یک ازدواج اجباری مجبور شده بود جنس قاچاق کند. سرنوشت او خیلی برای من دردناک بود. بنابراین تصمیم گرفتم عشق را در فیلمنامه فیلم ملاقات خصوصی لحاظ کنم و سعی کردم آن را در همه طول مسیر قصه فیلم مذکور به نمود برسانم.

غلامرضا آذری استاد ارتباطات و کارشناس رسانه با حضور در بخش بعدی «اتفاق کارگردانی» چهارمین قسمت از سری برنامه‌های سینماملت نظرش درباره فیلم ملاقات خصوصی را چنین بیان کرد: عشق در فیلم ملاقات خصوصی یک عنصر دو سویه عمیق بود. مگر می‌شود در سوژه‌هایی چون سوژه فیلم ملاقات خصوصی عشق دیده نشود؟

او افزود: فیلم ملاقات خصوصی در تحریک مخاطب فعال موفق خواهد بود. الآن سینمای ایران به فیلم‌هایی با مضامین عشق گم شده نیاز دارد.

این استاد ارتباطات گفت: به نظرم فیلم ملاقات خصوصی در نمایش عشق در مسیر اصلی خودش موفق بود. امید شمس با ساخت فیلم ملاقات خصوصی می‌خواهد بگوید در ناامیدی مطلق بسی امید است.

آذری بیان کرد: فیلم ملاقات خصوصی جای کار بهتر از این را هم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.