شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

در بخش اراده ملی؛

فیلم‌های قرآنی جشنواره فجر داوری می‌شوند

پنجمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: داوران فیلم‌های قرآنی در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش تجلی اراده ملی به انتخاب آثار این حوزه می‌پردازند.

به گزارش سینماپرس، به علت ناآگاهی و درک اشتباه، اغلبِ مدیران و مسئولان در دهه‌های مختلف می‌پنداشتند «فیلم قرآنی» فقط شامل آثار تاریخی و قصص قرآن است؛ در حالی که چنین نیست و قصه‌های تاریخی قرآن، تنها یکی از گونه‌های فیلمسازی است.

به استناد کارشناسی‌های دقیق که طی سال‌های گذشته، کارگروه هنرمندان سینمایی انجمن خادمان قرآن کریم ارائه کرده، فیلم قرآنی با ترسیم و ترویج هوشمندانه و هنرمندانه مفاهیم و مضامین قرآنی در قالب‌های مستند، داستانی، انیمیشن و تجربی (بلند و کوتاه) تولید می‌شود و با تنوعِ مخاطبان، برای همه سلائقِ جامعه در سنینِ مختلف، خوراک فکری و بصری دارد.

بنابر این گزارش برای چهارمین سال پیاپی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معرفی یک هیات داوری، فیلم‌های مُلهم از مفاهیم و مضامین قرآن و عترت (ع) را در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ انتخاب می‌کند.

داورانِ فیلم‌های قرآنی این دوره از جشنواره عبارتند از: عباس صالح مدرسه‌ای (کارگردان سینما)، سید مصطفی زراوندیان (فیلمنامه‌نویس) و حامد منیری (مدیر کل تبلیغ و ترویج قرآن و عترت) که قرار است علاوه بر محتوای کلی، افراد و دست اندرکاران شاخص در فیلم‌های قرآنی را معرفی کنند.

شایان ذکر است که برای نخستین بار دو فیلم سازِ خادمِ قرآن در ترکیب هیات داوری بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند. محمد داوودی و محمدعلی باشه آهنگر در سال‌های اخیر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سینماگر خادم قرآن انتخاب شدند.

پیش از این فیلمسازان صاحب‌نام کشورمان همچون مجید مجیدی، رضا میرکریمی، عباس صالح مدرسه‌ای، شهریار بحرانی، مجتبی راعی، کمال تبریزی، منوچهر محمدی و سید ناصر هاشم زاده مفتخر به کسب این مقام شده بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.