سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

روز دوم اکران‌های روزانه «میلاد»؛

«علف‌زار» و «شادروان» در برج میلاد روی پرده می‌روند

فیلم سینمایی «شادروان»

سینماپرس: «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی در دومین برگزاری جشنواره چهلم فیلم فجر در برج میلاد نمایش داده می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر که در برج میلاد تهران مستقر است، امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه میزبان اولین فیلم اولی در این دوره از جشنواره فیلم فجر است. همچنین باید یادآور شویم که نمایش فیلم‌های مستند و کوتاه در ساعت ۲۰:۳۰ و نمایش فیلم‌های بخش گنجینه نیز در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.

در واقع دو فیلم سینمایی «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی به عنوان کارگردان فیلم اول به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران فیلم‌های سینمایی روز دوم جشنواره فیلم فجر هستند.

اولین فیلم در دومین روز از جشنواره فیلم فجر که در ساعت ۱۳ اکران می‌شود، اولین فیلم کاظم دانشی با نام «علف زار» است که در آن بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی، مهران امام بخش و سیروس همتی در ترکیب بازیگرانش دیده می‌شوند. این کارگردان قرار است در اولین تجربه سینمایی خود داستان یک پرونده قضایی را به تصویر کشد، البته هنوز اطلاعات چندانی درباره اینکه قرار است کدام پرونده باشد مشخص نیست اما پیش از این کارگردان گفته بود که «علف زار» به نوعی برداشت آزاد از پرونده مورد نظر است.

اما خانه جشنواره در دومین سانس خود میزبان حسین نمازی با فیلم «شادروان» است، مخاطبان سینما و تلویزیون نمازی را با فیلم سینمایی «آپاندیس» و سریال «حوالی پاییز» می‌شناسند. این کارگردان در چهلمین جشنواره فیلم فجر قرار است یک ماجرای ملودرام اجتماعی را در بستر یک خانواده حاشیه نشین به تصویر کشد. البته با این توضیح شاید مخاطب مانند دیگر آثار اجتماعی سینمای ایران که با لحن تلخ ساخته می‌شود، انتظار تماشای چنین فیلمی را داشته باشند، اما برخی از اخبار منتشر شده می‌گوید که «شادروان» فضای تلخی نداشته و دارای رگه‌های کمدی است، البته این را هم باید بگوییم که کارگردان فیلم در یادداشتی تاکید کرده که این فیلم کمدی نبوده اما با توجه به شرایط حاکم بر جامعه تمام تلاش خود را کرده است تا مخاطب از تماشای این فیلم در سینما حال خوبی داشته باشد.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان حضور دارند.

همچنین در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه و در بخش فیلم‌های مستند و کوتاه فیلم مستند «یکی از رویاهای من» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن هادی نمایش داده می‌شود. نسخه مرمت شده فیلم سینمایی «دیده بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا که از جمله اولین آثار این کارگردان در سینمای دفاع مقدس به شمار می‌رود، ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.