سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

مدیر رادیو ایران و کارشناس برنامه «پارسی گویان»؛

پرداختن به زبان فارسی یکی از نیازهای جدی رسانه ملی است

رادیو ایران

سینماپرس: محمدجعفر محمدزاده مدیر شبکه رادیو ایران و کارشناس برنامه «پارسی گویان» درباره اهمیت زبان فارسی گفت.

به گزارش سینماپرس، برنامه رادیویی «پارسی گویان» به تهیه کنندگی محمد اسماعیل پور و با اجرای حسن همایی و با حضور محمدجعفر محمدزاده و به قلم مهدی رسولی و نسیم خلیلی پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ و باز پخش آن سه شنبه‌ها بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

محمدجعفر محمدزاده مدیر شبکه رادیو ایران و کارشناس برنامه «پارسی گویان» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این برنامه رادیویی گفت: برنامه «پارسی گویان» برای ایجاد همدلی در بین پارسی زبانان جهان و تقویت این زبان راه اندازی شده است، به همین دلیل در برنامه درباره زبان شناسی گفتگو می‌شود و به مسائلی مانند ریشه‌های زبان پارسی، ارزش‌های این زبان، معرفی بزرگان و کسانی که پارسی صحبت می‌کنند در هر نقطه کره خاکی و یا این زبان را می‌آموزند، می‌پردازد.

وی ادامه داد: برنامه «پارسی گویان» یکی از نیازهای جدی رسانه ملی است، برای اینکه زبان فارسی به عنوان زبان رسمی یکی از مولفه‌ها و ارکان هویت ملی ما است. مردم ایران با هر گویش و قومیتی با زبان فارسی حلقه اتصال و اتحاد را بین خود حفظ می‌کنند. این زبان حافظ امنیت کشور است و نیاز است که مانند این برنامه‌ها پیشرفت کنند تا مردم اطلاعات کامل‌تری از زبان و ادبیات خود داشته باشند.

محمدزاده در پایان بیان کرد: تا الان که نزدیک به ۲۰۰ برنامه روی آنتن رفته است، در کنار آیتم شعرخوانی و گفتگو با استادان زبان و ادبیات فارسی، من به عنوان کارشناس دوره‌های تاریخ ادبیات فارسی را بررسی کرده‌ام. در این برنامه به شاعران و بزرگان ادبیات پارسی که زبان مادری آن‌ها غیر زبان فارسی است، معرفی متون نثر فارسی، ادبیات معاصر و شعر نیمایی و هر آموزه‌ای که به ادبیات و زبان فارسی برمی‌گردد، پرداخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.