سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

مدیرعامل ایران تیک مطرح کرد؛

مهلت اخذ آرای مردمی فیلم فجر تا ظهر روز پس از اکران است

میثم معراجی در نشست خبری کانون موسسات نمایش خانگی

سینماپرس: میثم معراجی مدیرعامل سامانه بلیت‌فروشی ایران تیک درباره نحوه فروش بلیت‌های سینماهای مردمی و اخذ آرا در چهلمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، میثم معراجی مدیرعامل سامانه ایران تیک که یکی از سه سامانه فروش بلیت چهلمین جشنواره فیلم فجر است درباره روند بلیت‌فروشی در این دوره از جشنواره به صبا گفت: در سال‌های گذشته بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر از طریق ستاد جشنواره انجام می‌شد و در سال‌هایی هم به یک شرکت واگذار شده بود، اما از سال گذشته و بعد از به وجود آمدن سمفا این امکان ایجاد شد که سه سامانه بلیت‌فروشی بتوانند طی یک رقابت بلیت‌های جشنواره فجر را به فروش برسانند.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته بلیت‌فروشی به صورت پیش‌فروش و حضوری انجام می‌شد، اما امسال هم همانند دوره گذشته بلیت‌فروشی حضوری نخواهیم داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه‌های بلیت‌فروشی بلیت سینماها را تهیه کنند.

معراجی درباره ظرفیت سالن‌های سینما در این دوره از جشنواره فیلم فجر بیان کرد: ۶۱ سالن با ظرفیت ۷۰درصد برای نمایش فیلم‌های جشنواره چهلم فجر اختصاص داده شده و هر شرکت با توجه به استقبال مخاطبانش می‌تواند بلیت‌فروشی را انجام دهد. در سال گذشته شرکت ایران تیک توانست ۳۳درصد از بلیت‌های جشنواره را به صورت آنلاین به فروش برساند.

او با توجه به مشکلاتی که گاهی در حوزه بلیت‌فروش آنلاین بوجود می‌آید، اظهار کرد: تمام تلاش خود را انجام دادیم که مخاطبان بدون کوچک‌ترین مشکلی بتوانند خرید بلیت را انجام دهند، امیدواریم که هیچ مشکل ناخواسته‌ای در خرید بلیت برای مخاطبان به وجود نیاید.

مدیرعامل ایران تیک افزود: از طرف دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر با سه سامانه فروش بلیت هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم در کنار رقابت به مخاطبان و علاقه‌مندان فیلم‌های جشنواره خدمت‌رسانی کنیم و مخاطبان بتوانند در راحت‌ترین شکل ممکن بلیت خود را تهیه کنند.

معراجی درباره نحوه تهیه بلیت آثار مرمت شده که قرار است امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود، بیان کرد: درباره نمایش فیلم‌های مرمت شده هنوز هیچ ابلاغیه‌ای از طرف دبیرخانه جشنواره فجر نداشته‌ایم و اگر قرار باشد این فیلم‌ها در سینماهای مردمی هم نمایش داده شود، ما آمادگی فروش بلیت برای این فیلم‌ها را خواهیم داشت.

او همچنین درباره پیش‌بینی‌اش از میزان فروش بلیت‌های سینما در این دوره از جشنواره عنوان کرد: سال گذشته با وجود پاندمی کرونا و محدودیت‌های موجود و تعداد فیلم و سالن کمتر نسبت به این دوره از جشنواره، تنها توانستیم از ۳۰درصد ظرفیت سالن‌ها استفاده کنیم، اما با این وجود ۱۸۰هزار بلیت به فروش رسید. امیدواریم در چهلمین دوره از جشنواره که کرونا نسبت به سال گذشته فروکش کرده و با توجه به واکسینه شدن تعداد زیادی از مردم، استقبال بهتری از فیلم‌های جشنواره داشته باشیم.

مدیرعامل ایران تیک در پاسخ به این پرسش که آیا ارائه کارت واکسن برای تهیه بلیت‌های جشنواره فیلم فجر لازم است، گفت: ارائه کارت واکسن برای خرید بلیت الزامی نیست، به دلیل اینکه تقریبا بیشتر مردم و مخاطبان سینما و سینماگران واکسن کرونا زده‌اند و تصمیم گرفته شده این فرآیند ارائه کارت واکسن برای خرید بلیت وجود نداشته باشد. ما پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم و امیدواریم که در این دوره بتوانیم خدمت‌رسانی درستی به مخاطبان سینما و چهلمین جشنواره فیلم فجر ارائه دهیم.

او همچنین درباره روند رای‌گیری برای اخذ آرای مردمی نیز بیان کرد: طبق نظر دبیرخانه جشنواره مخاطبان بعد از تماشای فیلم‌ها و استفاده از بلیت می‌توانند تا ساعت ۱۲ ظهر روز بعد رای خود را در سامانه به ثبت برسانند و در رای‌گیری برای انتخاب بهترین فیلم مردمی چهلمین جشنوراه فیلم فجر شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.