شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

از امروز دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰؛

«نمایشگاه مجازی کتاب تهران» افتتاح شد

کتاب‌

سینماپرس: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از امروز دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از امروز دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ افتتاح شد و تا دهم بهمن ادامه خواهد داشت.

امکان خرید کتاب از سوم بهمن‌ماه برای عموم مردم فراهم است؛ در واقع علاقه‌مندان از یک‌شنبه (سوم بهمن‌ماه) با مراجعه به صفحه خود در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌توانند کتاب‌هایی را که به بخش علاقه‌مندی‌های خود اضافه کردند، خریداری کنند.

در این رویداد فرهنگی متقاضیان با مراجعه به سایتی که در آن ناشران غرفه‌های مجازی دارند کتاب خود را انتخاب کرده و پس از ثبت‌نام، واریز مبلغ کتاب و درج نشانی، محصولات خریداری‌شده از سوی ناشران برای آن‌ها به‌صورت رایگان ارسال می‌شود. این ارسال رایگان با توافق معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

تفاوت‌ نمایشگاه مجازی و حضوری کتاب برای هیچکس پوشیده نیست. زیرا اشتیاقی که در خرید کتاب از نمایشگاه‌های فیزیکی وجود دارد، در فضای مجازی پیدا نمی‌شود، اما با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن امکان برگزاری نمایشگاه کتاب به‌صورت حضوری ممکن نیست. این رویداد فرهنگی در حال حاضر برای بقای خود در بسترالکترونیک به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

با این حال همه ناشران و مردم ایران در سراسر کشور با امکانات یکسان، امکان خرید کتاب و دریافت رایگان آن‌را در محل زندگی خود خواهند داشت. شاید در این نمایشگاه مانند نمایشگاه فیزیکی کتاب، ارتباط و تعامل چهره به چهره بین اهالی نشر، نویسندگان و مردم برقرار نشود، اما این نمایشگاه فرصت برابری را برای عموم جامعه رقم می‌زند؛ زیرا که افراد ساکن در مناطق کم برخوردار به‌دلیل بعد مسافت قادر به حضور در نمایشگاه فیزیکی نبودند.

لازم به یادآوری است؛ علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به نشانی ketab.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.